Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Snøhetta jakke


SteinarL

Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...
Annonse
Jeg har denne jakken. Men jeg er redd for å bruke den i fjellet som de to brystlommer er fulle av sømmer som ikke er teipet! Jeg kjøpte det på nettet, og kan ikke tro hvor en produsent kan gjøre noe slikt? Det er outragious. Bergans tilby kvalitets produsenter av vanntette jakker et dårlig rykte. Jeg har aldri sett en jakke som dette i 30 år. Alle forlommer sømmer uten tape segl? Bergans sa de har hatt noen problemer og utformingen tillater ikke sømmer som skal tettes. (Så hvorfor designe dem som dette ???). Sømmer går rett gjennom til innsiden av plagget som det er bare en mesh vindu hvor alt søm uten å tape er plassert. Dette kan være akseptabelt for snø aking, men for Mountian vandring gjennom mye regn - dette er en spøk. De må flau av denne feilen, og det er derfor de har sluttet å lage dette dangious produktet.

IMG_3345.JPG

IMG_3346.JPG

IMG_3344.JPG

IMG_3347.JPG

Endret av Darren
Jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne jakken for noen måneder siden, og er foreløpig rimelig godt fornøyd med den. Hetta er knallgod, i forhold til andre jakker jeg har hatt. Ellers skal jeg være enig i at lommene er litt teite, her kommer en del unødvendig "blest" inn her, men som sagt er fornøyd. Har brukt den i ganske mye styggever på fjellet og i fjæra, og den funker for meg. Har ikke fått prøvd den i øsende regn, men i kuling og en del nedbør..og den funker. I Tillegg går den godt nedenfor rumpa, og det var en av grunnene til at jeg kjøpte denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en svært lang jakke som er stor og det er derfor jeg kjøpte den. Men sømmene er utilgivelig. Er de amatures? Det er ingen måte WL Gore ville ha tillatt dette. Jeg ønsker aldri å være i fjellet i dårlig vær med denne tingen. Regel nummer én for alle vanntette jakker - tape sømmene! Hvert barn vet dette - bortsett fra Bergans. Det er en absolutt spøk. Dette er som en Volkswagen skandale! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøpte den på en norsk nettbutikk har du 14 dagers ubetinget angrerett. Det betyr at du kan returnere og få pengene (inkludert det du betalte i frakt da da du kjøpte den) forutsatt at produktet og emballasjen er uskadet. Returfrakt må du i utgangspunktet betale selv, men mange nettbutikker tilbyr gratis retur også.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Darren skrev:

Ja, en svært lang jakke som er stor og det er derfor jeg kjøpte den. Men sømmene er utilgivelig. Er de amatures? Det er ingen måte WL Gore ville ha tillatt dette. Jeg ønsker aldri å være i fjellet i dårlig vær med denne tingen. Regel nummer én for alle vanntette jakker - tape sømmene! Hvert barn vet dette - bortsett fra Bergans. Det er en absolutt spøk. Dette er som en Volkswagen skandale! :-)

Enig i at det er irriterende å bruke penger på et plagg man er misfornøyd med, men krisen er vel ikke komplett i mine øyne, folk overlevde jo i fjellet før goretex tape var oppfunnet ;) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tessatroll??? denne jakken var veldig dyrt og ble kjøpt i 2016! ingen andre alvorlige jakke som dette ikke har tapede sømmer. før gore båndet ble oppfunnet færre folk kunne vandre i fjellet og mange flere mennesker døde! de tar de samme pengene som andre topp jakker som har tapede sømmer! ditt forslag er uten betydning. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge har kunden et meget bra lovverk, der har kunden angrerett og undersøkelsesplikt i forhold til mottatt vare:

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11. 

Dette må skje innen rimelig tid, så du har ikke brukt retten du hadde. Da har ikke du gjort din del av avtalen. Hjelper ikke at du er irritert i 2017. Har du kjøpt fra utlandet, er det din risiko. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik at på alt utendørs utstyr online diskusjoner er alltid - alltid - noen som er veldig kranglete? Bare umodne argumenter om trivia og meninger om meninger? Fakta: Denne jakken er fortsatt tilgjengelig via Bergans hjemmeside i 2017. Fakta: Det er solgt som vanntett. Fakta: Den har massevis av søm på tvers foran som ikke er teipet. Fakta: Disse vil la vannet gjennom. Dette er fakta. Jeg aner ikke hva problemet er. Slutt på debatten.

Endret av Darren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Darren skrev:

Hvorfor er det slik at på alt utendørs utstyr online diskusjoner er alltid - alltid - noen som er veldig kranglete? Bare umodne argumenter om trivia og meninger om meninger? Fakta: Denne jakken er fortsatt tilgjengelig via Bergans hjemmeside i 2017. Fakta: Det er solgt som vanntett. Fakta: Den har massevis av søm på tvers foran som ikke er teipet. Fakta: Disse vil la vannet gjennom. Dette er fakta. Jeg aner ikke hva problemet er. Slutt på debatten.

Jeg beklager om du oppfatter meg som kranglette, det var ikke meningen, min intensjon var og prøve nyansere litt, da jeg synes dine uttalelser var veldig bastante/ute av proporsjoner. 

 

Ønsker deg en fin dag, og at du finner en jakke du er fornøyd med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Bergans og hør med dem. Kanskje de er åpen for tilbakemeldinger?
Dersom angrerett ikke lenger er aktuelt kan du teste jakken i dusjen og se om den er vanntett. Om den er markedsført som vanntett, men slipper inn vann så er dette klart en sak du kan reklamere på. Dette har du rett til i henhold til forbrukerkjøpsloven: https://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§15

Om selger ikke vil vedgå at dette er reklamasjon kan du høre med forbrukerrådet: http://www.forbrukerradet.no/

Om de heller ikke mener at du har en sak så kan du jo tape sømmene selv.

 

Jeg vil ikke være vanskelig jeg heller, men i mine øyne er ikke mangel på tapede sømmer som er den største ulempen med et gore tex plagg. Jeg synes de lekker vann til slutt uansett. Bruker tett regntøy om jeg skal ut i våte forhold.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en Bergans Snøhetta jakke. Den er brukt mye og er fremdeles vanntett. Alle sømmene jeg har sett er tapet. (mulig ulike utgaver?) Hetteløsningen som  mange helt uten forestillingsevne om at andre kan være det minste ulike dem selv, avfeies som en idiotisk løsning og en horribel designfeil. For svært mange av oss som har hodet festet direkte på skuldrene uten denne lange halsen imellom, er dette en av få jakker der glidelåsen i det hele tatt lar seg dra helt opp og muligheten for å snøre igjen for å unngå å få værmaktene inn under klærne er til stede.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.