Gå til innhold
  • Bli medlem

Standalhytta


Kristian

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei,

Jeg var en snartur innom i sommer (overnattet ikke). Standarden så ut som på en vanlig DNT hytte. Dvs. god. Hvis jeg husker riktig tror jeg at hytta er betjent i påsken. Dette drives av Aalesunds Skiklubb.

Fjellforumbruker Svein har sikkert mer utfyllende info å komme med hvis han ser denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standalhytta er ei stor og koseleg tømmerhytte i gammal stil. Den er i god stand med det meste ein treng, (trur det var straum óg), men er antakeleg utan proviant, sidan ein kan køyra til hytta. Om vegen vert brøytt over høgda på Standalseidet (Ørsta - Follestaddalen - Myklebuststøyla - Standalseidet - Standal i Hjørundfjorden - Festøy), kjenner eg ikkje til. Svein veit, men for ein del år sidan var vegen oftast vinterstengd. Eg har køyrt over der i byrjinga av desember for nokre år sidan, så vegen stengjer ikkje før den må stengjast, då. Elles finn de tips til skiturar i området på heimesida til Svein, og Kolåstinden er like bak Standalshytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien til Standalhytta er ikkje brøyta,men det er mulig med skoter transport fra Kolåsen,

hytta er veldig fin og koselig,lønner seg og bestille plass,halve hytta tilhører turistforeningen,den andre Ålsund

skiklubb! Der er strømm og alle faseliteter! (en som bor i nabolaget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.