Gå til innhold
  • Bli medlem

Panasonic Lumix LX100. Erfaringer?


MatsFT

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et nytt kamera til å ha med på tur og ser nå mest på Panasonic Lumix LX100 som en av de beste kandidatene. Går fra Sony NEX 6 som jeg var relativt fornøyd med. Grunnen til skiftet er at jeg egentlig ville ha ny optikk til NEX 6, men fant ingenting som hadde kombinasjonen av normalzoom, lysstyrke og størrelse/vekt til en forsvarlig pris. Derfor er jeg nå over på tanken om å heller gå for et avansert kompaktkamera. Til nå er dette kandidatene:

  1. Panasonic Lumix LX100
  2. Sony RX100 III
  3. Fujifilm X30

Som sagt vil det bli primært brukt til tur og reise, så det er viktig at det ikke blir for mye utstyr. Sony RX100 er mindre, men synes det ligger veldig dårlig i hånden i forhold til de to andre. Dessuten er jeg avhengig av egen søker, og pop-up søkeren til Sony er kanskje et litt for dårlig kompromiss til meg. Dessuten liker jeg de manuelle kontrollene til både LX100 og X30.

Noen som har innspill eller erfaringer med noen av disse? Vet at flere har RX100 og er veldig fornøyd med det, men hørt veldig lite om de to andre.

Og, hva bruker dere som beskyttelse til kameraet deres? Har en Peak Design festeanordning som jeg elsker, men skulle gjerne hatt en enkel beskyttelse mot litt regn etc. så jeg ikke må pakke ned kameraet for hver minste regndråpe.

På forhånd, mange takk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

Jeg har hatt LX100 siden den kom ut og kan trygt anbefale det som et kjempekamera. Har reist Asia rundt med det og det tar utrolig flotte bilder og er veldig anvendelig. Så uten tvil løp å kjøp! 

Kan sende deg link til bilder på pm hvis du ønsker.

Endret av terje_g
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.