Gå til innhold
  • Bli medlem

Vandretur fra Geiranger til Reindalsseter


Krister Svensli

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg planlegger en vandretur i Tafjorfjella i midten av juli.

Vi er en gruppe på totalt fire personer, hvorav to er svensker, som vi har lyst å vise flott norsk natur til. Men jeg merker jeg trenger litt hjelp med planleggingen da jeg ikke er så kjent med avstand mellom hyttene og tidsberegning for hvert strekk. Optimalt skulle vi brukt 5-6 dager totalt på turen og helst da uten telt.

 

Ruten jeg har sett for meg er følgende:

Geiranger > Danskehytta > Reindalsseter

Det største problemet med å gå uten telt ser jeg er strekket mellom Geiranger og Danskehytta da det er alt for bratt og langt uten å sove over. Jeg finner ingen hytter på detter strekket.

Har dere noen tips på hvordan legge opp ruten, eller bør man ta med seg telt?

Vi ønsker også å sove to netter på Danskehytta hvor vi tar oss en topptur i området en dag. Har dere tips på en topp med god utsikt som man rekker på en dagstur fra Danskehytta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

du nevner ikke hvordan dere ferdes; kollektivt, en eller to biler?

Jeg er ikke så kjent med fotturer som starter i Geiranger, og selv om det ikke er dette du direkte spør om så...  En fin og overkommelig rute er: Grotli - Danskehytten - Reindalsseter - Veltdalshytten - Billingen parkering. Disse ruten er beskrevet på dnt/ ut.no. Dersom dere har to biler så parkerer dere en ene på Billingen, med kun en bil så må en sjekke bussrutene.

I Geiranger så kan en ta en rundtur på fjorden, leie kajakk eller ta båten til Skageflå og så gå en 3 timers tur tilbake til Geiranger.

http://www.geirangerfjord.no/fjordgardane

Båten kan også droppe dere av i støa til noen av de andre fjellgardene, så kan dere ta turen oppover og returer med en av de senere avgangene. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.