Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulsklokke Suunto Traverse


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe Suunto Traverse pulsklokke. Noen som har erfaring med denne/ kan anbefale ?

jeg ønsker pulsklokke med GPS , og vil bruke den mye på tur, samt trening, men trenger ikke veldig avanserte funksjoner for sistnevnte. 

Lurer også på pulsbelte siden det ikke medfølger. Er det kun en type som er kompatibel (smart sensor) ? Jeg har lest en del dårlige reviews av den, blant at den sitter dårlig, samt vanskelig å få synka den mot klokka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke rota meg til å kjøpe pulsbeltet til den enda men har brukt klokken i en måneds tid nå og er ganske fornøyd. Mange hendige funksjoner og vil si at den passer seg mer til turbruk enn til treningsbruk (Noe som passer for deg utifra teksten). 


Kjøper du den hos XXL så kan du jo også prøve den i 30dager og returnere den hvis du ikke er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her :-) Hvordan er disse klokkene som GPS? Får man på en enkel måte frem kartreferanser slik som på en "vanlig" turGPS? Jeg ser at på min Garmin Oregon så brukes denne kun for å fortelle meg hvor jeg befinner meg på papirkartet, og jeg ser da at en slik klokke kan spare meg for noen gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en GPS i den forstand, det er en GPS i den forstand av at den logger hvor du går og lager en strek på klokken som du kan backlape med når du skal hjem. Den registrerer også sånn som fart, høydemeter etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, TomasOH skrev:

Det er ikke en GPS i den forstand, det er en GPS i den forstand av at den logger hvor du går og lager en strek på klokken som du kan backlape med når du skal hjem. Den registrerer også sånn som fart, høydemeter etc etc

OK, takk for den oppklaringen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, TomasOH said:

Det er ikke en GPS i den forstand, det er en GPS i den forstand av at den logger hvor du går og lager en strek på klokken som du kan backlape med når du skal hjem. Den registrerer også sånn som fart, høydemeter etc etc

Kan man ikke lese av UTM koordinater slik man kan på en ambit3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tronn skrev:

Kan man ikke lese av UTM koordinater slik man kan på en ambit3?

Jeg har ikke funnet noen måter å få opp slik type kart og/eller koordinater på min Traverse enda hvertfall. Alt jeg får er er som sagt den streken som viser hvordan jeg har gått. Men når jeg logger inn på min side på Suunto.com så får jeg streken i et kart og kan hente ut koordinater. Men ikke fra klokken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambit 3 gir kartreferanser, det er supersmood. Bruker klokka som et dashbord når jeg går for å følge med på distanse, tid, høyde, osv osv. Lettere enn å trykke/ta frem gpsn (selv om den også henger utenpå klær/sekkstropper).

 

ja takk, begge deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør også ta med Garmin sin Fenix 3 i vurderingen. Sitter selv og lurer litt på slike klokker. Fenix 3 har ikke et topopkart innebygget men du får koordinater som kan bruks mot manuelt kart og du kan importere/eksportere GPX spor på klokken slik at du får et spor og følge i realtime på klokken. Selv om man ikke følger sporet slavisk så vil det gi en rask måte og verifisere retning/kurs på til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert ambit3 som blei nevnt over, egentlig også ambit2. Mangler ikke ambit3 en del "turfunksjone" sammenligna med travers og ambit2, som bedre høydemåling, barometer for værvarsling, tempmåler? 

Er ambit og travers samme størrelse på selve klokkene (vil helst ikke ha for stor og klumpete...)?

Endret av tonymakkaroni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, tonymakkaroni skrev:

Jeg har vurdert ambit3 som blei nevnt over, egentlig også ambit2. Mangler ikke ambit3 en del "turfunksjone" sammenligna med travers og ambit2, som bedre høydemåling, barometer for værvarsling, tempmåler? 

Er ambit og travers samme størrelse på selve klokkene (vil helst ikke ha for stor og klumpete...)?

det er rett at i ambit 3 SPORT så mangler de "turfunksjonene" som du finner i ambit 2 (IKKE S).

Men om du kjøper Ambit 3 PEAK, så får du alle disse funksjonene. :)

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎2016‎-‎03‎-‎30 at 9.24, Dal-z skrev:

det er rett at i ambit 3 SPORT så mangler de "turfunksjonene" som du finner i ambit 2 (IKKE S).

Men om du kjøper Ambit 3 PEAK, så får du alle disse funksjonene. :)

Peak klokka, den er vel ikke vanntett, eller?

Og oppleves større/mer kluimpete enn f eks ambit 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ambit3 Peak og Garmin Fenix3 er begge litt store på armen, men har dobbelt så lang batteritid enn f.eks til ambit3 Sport
Er litt usikker på den påstanden...

Jeg er også en sånn ja takk begge deler type. Håndholdt GPS og GPS klokke på armen (+ vanlig kart/kompass)

Hadde Apple watch i en periode. Den hadde så dårlig batteritid (må lades hver dag) at jeg trengte en annen klokke til helgeturer og jakt
Kjøpte en billig veldig oppskarpet og mye brukt Suunto Ambit 2 på Finn.no -tror jeg ga 800 kroner Beste investeringen jeg har gjort!

Jeg endte opp med å gå med Suunto klokka alltid. Også daglig bruk. Jeg har tracker ca 2 aktiviteter i uka og orket ikke skifte frem og tilbake så ofte så Appple watch ble liggende hjemme i uker uten bruk.

Jeg tok til fornuft og solgte Apple Watch (som var som en high maintenance girlfriend) og brukte pengene på en Garmin Fenix 3 som jeg alltid har på meg.

Vurderte også Suunto Ambit 3 PEAK, men Fenix 3 har mye mer funksjonalitet og er i det hele tatt mer moderne og lettere i bruk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.