Gå til innhold
  • Bli medlem

hvorfor stresse?


Per_Kele

Anbefalte innlegg

Annonse

Hmmm, skjønner ikke spørsmålet helt... Hva mener du egentlig?

At dersom man bærer på nok rosiner, så kan hvem som helst bare gå opp hvor som helst?

Og hva legger du i "vestlandsfjell"?

Og det er da ikke mye skryting her inne heller, synes jeg, men mest folk som vil dele sin interesse og sine opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du blitt litt lei av å rusle rundt i fjellet, eller er det bare at du er travelt opptatt med andre ting?

Jeg tror..jeg vet...at jeg aldri vil bli lei av å gå i fjellet, men antageligvis kommer det en dag der jeg finner ut at jeg er lei av å samle på topper. De siste årene har jeg knapt gått en eneste fjelltur uten at en eller annen topp har vært målet. Jeg stortrives egentlig med det nå, og kommer nok til å fortsette slik en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du blitt litt lei av å rusle rundt i fjellet, eller er det bare at du er travelt opptatt med andre ting?

Jeg tror..jeg vet...at jeg aldri vil bli lei av å gå i fjellet, men antageligvis kommer det en dag der jeg finner ut at jeg er lei av å samle på topper. De siste årene har jeg knapt gått en eneste fjelltur uten at en eller annen topp har vært målet. Jeg stortrives egentlig med det nå, og kommer nok til å fortsette slik en stund til.

Lei blir jeg aldri, verken av toppturer eller vandreturer. Stortrives ute! Drar mye på tur fortsatt, men jeg gidder ikke publisere stort mer på nettet. Og med rugende samboer som skal klekke om ca 3 mnd så blir det nok litt forandring på tilværelsen etter hvert... Så jeg får bare tilpasse meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn kan det gå! Da blir du vel pent nødt til å kjøpe deg pulk hvis du ikke allerede har, samt belage deg på at turene blir betraktelig kortere enn du er vant til.

Jeg har to storesøstre som er i omtrent samme situasjon som samboeren din, og de nytter det knapt å få med på tur lenger! :?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe der ja, selv om han ikke klarer å trekke meg opp stort lenger. Jeg vet av sikre kilder at Tom er en grei kar, men han har bare en fryktelig trang til å erte på seg folk via forumet her. Så han får bare fortsette for min del, for det er en så stor glede for'n. Jeg har innarbeidet meg et Tom-spamfilter i hjernen min som tar det meste :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe der ja, selv om han ikke klarer å trekke meg opp stort lenger. Jeg vet av sikre kilder at Tom er en grei kar, men han har bare en fryktelig trang til å erte på seg folk via forumet her. Så han får bare fortsette for min del, for det er en så stor glede for'n. Jeg har innarbeidet meg et Tom-spamfilter i hjernen min som tar det meste :?

Hehe, du lar deg nok trekke opp litt fortsatt :? Og for å omskrive litt noe du sa i bergtatt-debatten: "Det at Kim ikke vil at jeg skal ha pudding, er alene god nok grunn til å produsere en hel drøss av dem"

PS: Du må ha dårlige kilder. Jeg er en grusom kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail et konverterbart filter til eaa og espen òg da :?

Antyder du at det er en målsetning at folk ikke skal bli forbanna på hverandre? Da tror jeg du har misforstått litt hva fjellforum er ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til utgangspunktet -

Hva mener han egentlig? :?

Ingen andre som har noen mening om hans innlegg overhodet?

Hvorfor skryte av alle disse topper, da jobben kun er å bære opp.

Dersom man har vettug innhod i ryggsekken er jobben gjort.

Er det flere her med samme innstilling, vestlandsfjell?

Er fit for flight.

Strange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har meninger om dette, men har latt være å kommentere.

Det er helt greit å mene at det er tull å klyve opp på fjelltopper, men jeg deler ikke dette synet.

Jeg antar også at flertallet av deltakerene på dette forumet også finner stor mening i å herje rundt på fjelltopper, enten de nå er over eller under 2000m, flate eller bratte.

Det tragiske er denne mangelen på toleranse og forståelse for noen som faktisk ønsker å gjøre noe annet enn det en selv vil.

Og det er jo et norsk fenomen at det ikke går an å fortelle om gjeve ting man har gjort, for da klassifiseres det som skryt, og avblåses med at 'det er vel ikke noe å holde på med', 'det er vel ikke noe problem, dette kunne jeg gjort også, hvis og om og når..'.

Når noen forteller om en tur som er gjort, er det gjerne for å dele en opplevelse med andre, det kan også være for å fortelle at slik kan man også gjøre, dette er mulig, dette var en stor opplevelse.

Slik utvikles fjellsporten og nye muligheter åpner seg, fordi man får en dialog med likesinnede og deler og lærer av hverandres erfaringer.

Og det trenger ikke være nye rekorder og bragder av internasjonal interesse, snarere tvert i mot.

Tross alt så er dette kun fritidsaktivitet for de fleste av oss.

Jeg bor på Sunnmøre, og her har jeg møtt personer som blant annet har sagt 'eg hadde no ikkje snakka om det for andre, hvis e hadde gjort noke slikt', en holdning som motvirker utviklingen av et sunt miljø der ting utvikler seg og forandrer seg.

Men det er vel ikke uten grunn at de fleste her oppe fremdeles trasser seg opp på for bratte fjell med telemarkski..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.