Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken varmekilde i lavvo?


fjellbekk

Anbefalte innlegg

Heisann! Da har jeg kjøpt lavvo, en Helsport Varanger 8-10, med innertelt og bunn. Skal bo i denne sammen med et barn på 4 år fra 1mai til slutten av juli☺ MEN, trenger tips til hvordan vi holder varmen på kjølige netter, og hva som er det beste alternativet til matlaging. Har rundbrenner, men sliter med å stole på den ang.røyk. har stormkjøkken og primus, men samtidig må jeg også tenke litt økonomi oppi alt dette, da det er snakk om over lengre tid. Noen med gode råd og tips til meg?☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende!

Jeg vil forslå at du skaffer deg en vedovn til "kosefyring" for varmens del. I tillegg kan du bruke den til å varme vann om den er frontmatet. Det nytter ikke å basere seg på å fyre om natta for å holde varmen. Det er begrenset ilegg i disse ovnene og du må da isåfall stå opp natten igjennom for å legge i. Dere må basere dere på gode underlag og soveposer som holder dere varme nattestid. Det bør ikke være noe problem fra Mai uansett. Antar dere ikke skal bo i høyfjellet, så dere vil sannsynligvis få temperaturer på plussiden stort sett hele perioden.

Matlaging ville jeg brukt primusen til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, har vært litt usikker på dette med temperaturen i mai, da vi kun har sovet ute i lavvo på sommeren. Har gode soveposer, og om det skulle bli kaldt har vi også ekstra poser om nødvendig.  Liggeunderlag derimot, har et oppblåsbart og et skum. Tenkte muligens å gå til anskaffelse av 2 feltsenger, slik at sengene også kan brukes som sitteplass. Noen synspunkt? Blir glad for alle slags tips i forhold til det prosjektet her!  Ang. lavvoovn, har sett litt etter en frontmatet en, synes de er ganske dyre i innkjøp..leter også på finn, kanskje man er heldig og kommer over en der☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fjellbekk skrev:

Takk for svar! Ja, har vært litt usikker på dette med temperaturen i mai, da vi kun har sovet ute i lavvo på sommeren. Har gode soveposer, og om det skulle bli kaldt har vi også ekstra poser om nødvendig.  Liggeunderlag derimot, har et oppblåsbart og et skum. Tenkte muligens å gå til anskaffelse av 2 feltsenger, slik at sengene også kan brukes som sitteplass. Noen synspunkt? Blir glad for alle slags tips i forhold til det prosjektet her!  Ang. lavvoovn, har sett litt etter en frontmatet en, synes de er ganske dyre i innkjøp..leter også på finn, kanskje man er heldig og kommer over en der☺ 

Tror ikke du skal bekymre deg for temperaturen om dere har gode underlag og soveposer. Et par reinskinn å sitte på kan jo være behagelig. Når dere skal bruke den som bolig såpass lenge kan det være greit å investere litt ekstra i å bygge god komfort.

Feltseng kan være en ide, men du må bruke et liggeunderlag oppå, hvis ikke blir det isende kaldt på grunn av den kalde lufta som sirkulerer under senga. Med et godt skumunderlag eller et tynt oppblåsbart blir det forholdsvis komfortabelt.

Var jeg deg ville jeg satset på Exped underlag med Chairkit. Da har du komfortabel seng og stol. Å skulle sitte uten noe støtte til ryggen i tre måneder tror jeg blir stusselig ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feltsenger er helt konge i lavvo :-) Få tak i noen billige campingstoler og et bord også! Så blir det nesten som hjemme :-) Jeg tenker litt på at lavvoen blir stående i tre mnd og dere skal bo fast der. Har du tenkt noe på å ha underlag under lavvoen?  Tenker på mer som en platting. Kan jo lage til noe av paller. De fåes gratis/billig og kan fyres opp siste dagene. Så blir det litt opp fra bakken og sirkulasjon der, i alle slags vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med paller hadde jeg faktisk tenkt! Prøve å gjøre det litt hjemmekoselig8)men oppå pallene, vil det egne seg med sponplater mon tro? Blir jo litt "hullete" å gå på disse pallene..og campingstoler ja, topp tips!:grin: tenkte å få inn en liten bokhylle også, samt oppbevaring til litt leker så minstemann får det flott på mammas tullete eksperiment;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv samme telt med bunn og innertelt. Vi bruker ved ovn av typen G-stove. En ovn som jeg synes er bra med flere funksjoner, dog som noen påpeker lenger oppe, en ovn er vanskelig å holde varmt hele natten uten brannvakt. Derfor er god isolasjon fra bakken helt grunnleggende enten ved ett godt liggeunderlag, eller ved en feltseng. Feltseng har jeg selv testet vinterstid og hadde det meget komfortabelt. Feltseng er litt mer plasskrevende enn ett liggeunderlag og bør ha ett liggeunderlag på toppen for best komfort. Selv ville jeg valgt ett godt liggeunderlag, samt reinskinn og en god sovepose. En god sovepose er gjerne ett personlig valg, både med tanke på pris og kvalitet. Men min prioritering ville vær isolering fra bakken. Tepper, filleryer, reinskinn, etc. Da oppnår man best resultat. Det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nettopp skaffet meg denne, og førsteinntrykket virker bra. testrapport kommer når jeg har fått litt mere testing på den. ifølge produsent skal den kunne brenne 10t på svak varme på ett innlegg. men som sagt etter litt testing får vi se om den faktisk klarer det.

https://www.facebook.com/sogra.lavvovedovn/

 

Endret av Trond Arvid Hagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om denne ovnen nå(g-stove), virker jo direkte genial! Ser laveste pris jeg finner er på 2700kr med bakerovn.

Ser fram til å høre din erfaring med Sogra Trond Arvid Hagen!

Endret av fjellbekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med ekstraseng, og fyll litt grov stein i lavvu ovn om du skal være der lenge. Med trekken justert godt ned brenner noen kubber ganske lenge. Alternativ kan du kanskje finne en pent brukt støpejernsovn på finn om du ikke trenger å bære langt? De er mer effektive, og holder varmen bedre. Det høres ut som du skal ha leir på samme sted ganske lenge. Om du vurderer å bære inn paller ville jeg ikke bekymret meg om en liten støpejernsovn på 40kg ;)

Det blir ikke særlig fuktig i teltet om du fyrer litt hver deg er min erfaring. (I bomullslavvu)

Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nissemor skrev:

Feltsenger er helt konge i lavvo :-) Få tak i noen billige campingstoler og et bord også! Så blir det nesten som hjemme :-) Jeg tenker litt på at lavvoen blir stående i tre mnd og dere skal bo fast der. Har du tenkt noe på å ha underlag under lavvoen?  Tenker på mer som en platting. Kan jo lage til noe av paller. De fåes gratis/billig og kan fyres opp siste dagene. Så blir det litt opp fra bakken og sirkulasjon der, i alle slags vær.

TS. Vanlige feltsenger tar mer plass enn mange tror. Husk teltveggene er ganske skrå, i disse lavvoene. Sengene er høye, lange og rektalformet. Du får ikke plass til mer en 3 slike  i lavvoen, hvis du skal ha ovn i mitten. Men, da er det ikke mer plass, annet enn noen trekanter ut mot teltduken. Nå trenger vel ikke du mer enn to feltsenger, men det forteller noe om plassen de tar. For kortere tid, er det sikkert ok. med 2 feltsenger i den lavvoen. Men for lengere tid, blir det lite annen plass til lagring og til å bevege seg på. Det kommer trolig regnværsdager også, hvor det kan være greit med noe plass. Og disse feltsengene er dyre.

Jeg tror du kan se litt på noen tykke (ca 7 -8 cm) gummimadrasser hos Biltema. Du får dem både i 150 og i 90 cm bredde. En liten elektrisk pumpe medfølger, kobles til sigaret tenner utak i bil. Kan også være greit med en hånd-/ fotpumpe. Madrassene er billige og isolerer bra. Da disse ligger nede på bakken/gulvet, får du dem mye lengre ut mot teltduken og det frigir plass. Jeg har ligget på div. telt og div. lavvoer. Det varmeste underlaget var vel reinsskinn. Men et år tørket jeg dem for dårlig og fikk møll i dem. Så intensjonen var å kjøpe nye, men så oppdaget jeg disse madrassene hos Biltema og ønket å prøve. (Omtrent som de galme "strandmadrassene", som vi hadde på 60- og 70 tallet, for de som er gamle nok..) Jeg har ikke angret.

Vær obs på at vedovn med skorstein(røykrør), trenger tørr ved. Ellers tetter røykrøret seg raskt, med bek og sot, hvis du bruker rå ved. På høsten når det er litt kaldere, tar bare en 3 - 5 dager (avhengig av hvor mye en fyrer) før trekken er meget dårlig. En må da ta ned røykrøret, for rense det for bek og sot.

Bruker selv en åpen parafinovn, beregnet på hytter. Ikke ideelt, da den jo er uten røykrør og avgir mye fukt og litt avgasser. Og den reflekterer det meste av varmen en veg. Har sett ombygde vedovner, for bruk med parafin (og da med røykrør) og med slange ut under teltet til 25 L kanne ute. Bra system og kan med fordel brukes på vinteren. Forsvaret har en ennå bedre type (for bl.a. parafin), men den er svindyr. Men det er vel ikke så mye varme, dere trenger sommerstid. :) Passe lufting, så trekker fukt vekk.

Paller under, ville ikke jeg brukt, da de også stjeler gulvareal. De bygger jo 10 - 12 cm i høyden. Og hva trenger du egentlig under, på sommeren? Jeg har ikke sett behovet, selv på seinhøsten. Ellers er det er noe koksgrå cellegummi (omtrent samme som i  liggeunderlag), en kan få kjøpt i "store bredder". Menner jeg har sett dem i 1,5 m bredde og tykkelsen er vel 10 -12 mm. Antar du kan få dette hos en byggevare. De kan  tilskjæres og tapes sammen, til større areal. Om nødvendig under/over hele teltbunn, med unntak av område der ovnen står.

Regner med at du er klar over lovverket, med telting i naturen. Sikkert greit å spørre grunneier, når du skal være så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Det er en type lave (setehøyde ca 15 -20 cm høyt) klappstoler å få kjøpt, beregnet på telt. Jeg kjøpte det for noen få år siden og har brukt de ved behov. De kan settes rett oppå bunnduken, uten å skade den, forutsatt at det ikke er stien under. Ramverket er i aluminium. Tror det var hos Biltema jeg kjøpe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, fjellbekk skrev:

I tillegg, vil en slik seng fungere i en lavvo? Har sett på feltsenger, men ser de er ganske kostbare..har aldri sovet på madrass i lavvo før da, mulig det er bedre med liggeunderlag med tanke på fukt?

Screenshot_2016-03-15-15-05-18.png

Har du sjekket xxl? mener de har noen rimelige av eget husmerke, tenkte å se på de selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du klarer å få tak i sånne stoler (vedlagt bilde) så er det gullarrow-10x10.png verdt - jeg har noen sånne som er faste turvenner og er uvurderlig i lavvoen for sittekomfort. De er så gode å sitte i at jeg ofte sover noen timer i stolen. 

I tillegg sitter du så lavt at du rekker alt som ligger rundt deg og har kontroll på alt fra brennere, kaffekjele osv uten å reise deg opp eller måte bøye deg ned. 

Jeg bruker også Exped sitt stoltrekk/stoladapter, men disse stolene er det klare førstevalget om jeg ikke skal gå/bære langt. 

Det kan imidlertid være en utfordring å finne disse stolene - jeg har goooglet en rekke ganger og har funnet de litt hist og her i utlandet ved googling. 


Sist jeg handlet kjøpte jeg to slike: http://www.ebay.com/itm/Avid-Transit-Super-Low-chair-SUPERLOW-/331755498118?hash=item4d3e2b2a86:g:6o4AAOSwBP9UXn-8

De er en del dyrere enn de andre jeg har funnet, men også av en helt annet og bedre kvalitet enn de billige jeg har handlet. Sist jeg sjekket gjorde jeg litt søk rundt omkring og fant flere selgere og satt de opp mot hverandre. Frakten var gansdke dyr, men fikk han ene til å sende 4 stoler for fraktsummen og gikk da sammen med en kompis som også ville ha 2 stoler. Vi sparte noen hundrelapper på frakt og da ble det ikke så ille. 



Angående ovn så har jeg til nå vært mest fornøyd med Helsport sin. Den lager badstue i lavvoen om du fyrer hardt og trenger å tørke og kan også holde varmen en stund om du struper trekken og fyller i noe steiner osv... Hvis du har innertelt så få tak i en ekstra ytterdel til piperøret da en enkelt kan bli litt kort når du skal gjennom både innertelt og yttertelt. 


(Slenger på et par ekstrabilder som inspirasjon ;-) )

 

 

DSC00055.jpg

IMG_20150701_143709.jpg

IMG_20150706_040036.jpg

IMG_20150706_031631.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Dersom du klarer å få tak i sånne stoler (vedlagt bilde) så er det gullarrow-10x10.png verdt - jeg har noen sånne som er faste turvenner og er uvurderlig i lavvoen for sittekomfort. De er så gode å sitte i at jeg ofte sover noen timer i stolen. 

I tillegg sitter du så lavt at du rekker alt som ligger rundt deg og har kontroll på alt fra brennere, kaffekjele osv uten å reise deg opp eller måte bøye deg ned. 

Jeg bruker også Exped sitt stoltrekk/stoladapter, men disse stolene er det klare førstevalget om jeg ikke skal gå/bære langt. 

Det kan imidlertid være en utfordring å finne disse stolene - jeg har goooglet en rekke ganger og har funnet de litt hist og her i utlandet ved googling. 


Sist jeg handlet kjøpte jeg to slike: http://www.ebay.com/itm/Avid-Transit-Super-Low-chair-SUPERLOW-/331755498118?hash=item4d3e2b2a86:g:6o4AAOSwBP9UXn-8

De er en del dyrere enn de andre jeg har funnet, men også av en helt annet og bedre kvalitet enn de billige jeg har handlet. Sist jeg sjekket gjorde jeg litt søk rundt omkring og fant flere selgere og satt de opp mot hverandre. Frakten var gansdke dyr, men fikk han ene til å sende 4 stoler for fraktsummen og gikk da sammen med en kompis som også ville ha 2 stoler. Vi sparte noen hundrelapper på frakt og da ble det ikke så ille. 



Angående ovn så har jeg til nå vært mest fornøyd med Helsport sin. Den lager badstue i lavvoen om du fyrer hardt og trenger å tørke og kan også holde varmen en stund om du struper trekken og fyller i noe steiner osv... Hvis du har innertelt så få tak i en ekstra ytterdel til piperøret da en enkelt kan bli litt kort når du skal gjennom både innertelt og yttertelt. 


(Slenger på et par ekstrabilder som inspirasjon ;-) )

 

 

DSC00055.jpg

IMG_20150701_143709.jpg

IMG_20150706_040036.jpg

IMG_20150706_031631.jpg

Jøss dette så jo riktig så trivelig ut! Har innertelt til lavvoen, så ja, det med ekstra ytterdel var smart. 

Er det kun en standard utgave av ovn Helsport har? Har kun sett den typen som er på bildet ditt.  Tenker at jeg burde hatt en form form sikring rundt ovnen slik at en 4-årings nysgjerrige hender ikke kommer i nærheten...

Har pakket sekken for kvelden, ligger ute i gapahuk i natt.  Overskyet, men opphaldsvær! Si meg, leser jeg riktig og det står 52.2 grader?? Hørtes badstue ut ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, seventh skrev:

Har du sjekket xxl? mener de har noen rimelige av eget husmerke, tenkte å se på de selv

Hei! Takk for tips, fant feltseng på xxl til 300kr stk! Har ikke kjøpt enda, i tilfelle jeg skulle komme opp med en bedre ide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, fjellbekk said:

Jøss dette så jo riktig så trivelig ut! Har innertelt til lavvoen, så ja, det med ekstra ytterdel var smart. 

Er det kun en standard utgave av ovn Helsport har? Har kun sett den typen som er på bildet ditt.  Tenker at jeg burde hatt en form form sikringarrow-10x10.png rundt ovnen slik at en 4-årings nysgjerrige hender ikke kommer i nærheten...

Har pakket sekken for kvelden, ligger ute i gapahuk i natt.  Overskyet, men opphaldsvær! Si meg, leser jeg riktig og det står 52.2 grader?? Hørtes badstue ut ja...

Ja, det er kun 1 type lavvoovn hos Helsport. Jeg vet kompis har laget seg en "barnesikring" av en innretning som egentlig er for badstuovner, ellers har jeg ikke sett noen form for skjerming for å sikre barnebana når de er på besøk i lavvoen. Han har både litt annen ovn og litt annen lavvo. Legger ved bilde

Du leser riktig. 52,2 grader i ansiktshøyde ble litt i overkant - det var meget god tørk øverst i lavvoen da ;-) Vi måtte ligge lavt en stund til å skru igjen trekken ga litt effekt ;-) 

 

lavvo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Som nevnt så husker jeg ikke sikkert hvor jeg kjøpte stolene. Type lav stol, er som foreslår Espen Ørud foreslår. Den ville jeg vært forsiktig med, oppå bunnduken. Min er også lav, men har avrundet alu-rør, alla denne her:  https://www.xxl.no/coleman-low-recliner-chair-beach-solstol/p/1113205_1_style  Men min, var til en langt annen pris en colemas type. Ellers er mye likt, samme høyde, regulerbar rygg, med nakke pute, men ikke med sidelommer. Min er produsert av en annen produsent, kanskje en kopi av colman.

Madrassene jeg kjøpte hos Biltema for noen år tilbake, er erstattet av noen andre, med litt andre mål og annen farge. Min er blå, alla colmans hos XXL. her er de Biltema har nå: http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Bo-og-sove/Sovepose-og-liggeunderlag/Luftmadrass-2000036329/

I en liten lavvo som din (og min, samt flere av mine bekjentes), trenger du all gulvplass. Feltsenger (og spessielt de over 70 - 80 cm bredde), stjeler mye gulvplass. Uansett - tenk deg om før du kjøper seng, eller madrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, March 15, 2016 at 12.17, Svalin skrev:

Har selv samme telt med bunn og innertelt. Vi bruker ved ovn av typen G-stove. En ovn som jeg synes er bra med flere funksjoner, dog som noen påpeker lenger oppe, en ovn er vanskelig å holde varmt hele natten uten brannvakt. Derfor er god isolasjon fra bakken helt grunnleggende enten ved ett godt liggeunderlag, eller ved en feltseng. Feltseng har jeg selv testet vinterstid og hadde det meget komfortabelt. Feltseng er litt mer plasskrevende enn ett liggeunderlag og bør ha ett liggeunderlag på toppen for best komfort. Selv ville jeg valgt ett godt liggeunderlag, samt reinskinn og en god sovepose. En god sovepose er gjerne ett personlig valg, både med tanke på pris og kvalitet. Men min prioritering ville vær isolering fra bakken. Tepper, filleryer, reinskinn, etc. Da oppnår man best resultat. Det er min erfaring.

Da er jaggu meg G-stove ovn med diverse tilbehør bestilt! Husker du hva du betalte for den? Synes den ser genial ut i forhold til den bakefunksjonen den har. Vil du kanskje utdype litt mer om dine erfaringer med den? Tenker da litt på hvor trygg den er, om den er forholdsvis enkel å rengjøre og vedlikeholde osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, fjellbekk skrev:

Da er jaggu meg G-stove ovn med diverse tilbehør bestilt! Husker du hva du betalte for den? Synes den ser genial ut i forhold til den bakefunksjonen den har. Vil du kanskje utdype litt mer om dine erfaringer med den? Tenker da litt på hvor trygg den er, om den er forholdsvis enkel å rengjøre og vedlikeholde osv..

Rundt 3000,- med ekstra pipelengder. Skal prøve å summere opp erfaringene.

Det er en ovn i rustfritt, med en "stekeovn" Den brukte vi med ett toastjern med stort hell. Vanntanken med tappekran er funksjonell, men det kunne vært en større åpning for fylling med snø. Støttebeina under er lave, men det oppleves som fordel med lav varme. Derfor er det greit med noen forholdsregler med en helle under slik at bunnduk/gress ikke blir skadet eller tar fyr. Jeg kjøpte en sveiseduk med alufolie på den ene siden. La den under med alufolie opp. Dette er en duk som brukes for å beskytte omliggende gjenstander mot sveisesprut. Den tåler høy temp. Bare lag den stor nok til å dekke under ovnsdør i tilfelle noen glør skulle falle ut. Fin å pakke ned i baggen som følger med.

Det er en bunnrist inne i ovnen som veden skal ligge på under. Jeg har brukt ovnen med og uten, men du får mer ved inn uten. Veden må uansett splittes i noen mindre deler en hva som er normalt. En "standard" kubbe ble kvøyvd i rundt 4 deler. for å få plass inne i ovnen. Dette er ett kompromiss med "stekeovnen" som stikker noe ned inne i ovnen. Dog ikke merket noen forskjell i trekk med eller uten rist. Døra er lett å håndtere og justere trekk. Trodde at ringen ble varm, men det gikk greit. Skulle ønske det var en mulighet å legge en pakning der slik at døra ble tett. Piperørene er tynne, og skarpe så bruk hansker ved montering og nedmontering. Anbefaler at du tar en fil og fjerner gradekanter på endene av rørene når ovnen ankommer deg. Lettere å montere rørene sammen. Burde kanskje vært gjort under produksjon? Jeg forlenget også gjennomføringen i toppen for bedre tilpassning og sikkerhet. Det ble gjort med ett skjøtestykke og spirorør som passet perfekt sammen. En blikkenslager har dette, bare fjern gummi pakningen i skjøtestykke. Liker at gjennomføring kommer så høyt at det ikke er noen mulighet for topphatt på utsiden kommer i kontakt med pipa ved vindfulle dager. De kombinerte bære håndtak og siderist fungerer bra. Fine til sette flere kjeler der, eller varme noen pølsebrød eller lignende, men ville vært forsiktig med å bruke det til å tørke sokkene. Kan fort bli for varmt. Tørkestativet kunne med fordel hatt litt lengre kroker, men fungerer fint til å feste pipa til teltstang. Og i å med Varanger har ett eget tørkestativ, fungerer det for meg. Det er ingen gnistfanger i toppen av pipa og har heller ikke opplevd at det kommer gnister ut, men på sikt ønsker jeg å få til en løsning der.

Selve fyringen gikk bra, men om jeg heiv inn for mye ved, kunne det bli meget varmt i teltet. (6 minus på utsiden). Og det ble fort kaldt når veden ble brukt opp, så den som har ansvaret for ovnen må nok regne med litt jobb med justering, etterfyll av ved, osv. Den ble ganske så varm, og man kunne ane en rødfarge i metallet, og veldig synlig i mørke. Derfor er sikkerhet absolutt prioritert. Det går sinnsykt fort å få brannsår om en skulle være så uheldig kommer bort i pipa eller ovnen.

Oppsummert er dette en ovn med gjennomtenkte ideer, og fungerer utmerket til å varme opp en 8 - 10 manns lavvo. Matlagingen gikk som en lek, og med vann som koker raskt i tanken. "Stekeovnen" har sin misjon, men er vel for liten til å utføre de helt store kulinariske kunststykker. Men med ett pizzastykke, brødskive med ost, eller som jeg gjorde brukte ett toastjern, fungerer den. Vekt og pris havner vel sånn litt over midtpunktet skulle jeg mene.

Kan være at produsent har endret noe siden jeg kjøpte min ovn, og det har jeg ikke sjekket.

Har prøvd å få med meg det meste, og skulle du trenge noe mer info fjellbekk, så ikke nøl med å ta kontakt på PM. Så kan jeg legge igjen mitt tlf. nummer om ønskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den Monday, March 14, 2016 at 12.17, Svalin skrev:

Hei igjen! Da er lavvoplass ordnet og i boks. Tenkte litt på dette med underlag, hva om man legger sponplater som bunn i lavvoen? Bygger ikke like mye som paller, men er jo også mindre motstandsdyktig mot vann..noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.