Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Patagonia


ula

Anbefalte innlegg

Hej !

Funderar på ett Helsport Patagonia som mitt nästa vintertält. 

Det jag vill fråga är hur ni som använt denna modell tycker liggländen är?

När man är 190cm med lång vintersovsäck så är det svårt att hitta tillräckligt långa!

Har sett videon med Börge där han säger att det finns plats för bagage vid fotändan.

Själv har jag svårt att tro det med 230cm ligglängd och sluttande ända.

En andra fråga är hur högt tältet är , har sett två uppgifter på105cm respektive 110cm. Vilket är rätt? Eller har det funnits två modeller?

Tacksam för erfarenheter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt teltet på noen turer nå. Langt nok for 190 cm, men praktisk bare til 2 personer. Lite fortelt. Tåler alt. Og da mener jeg alt. De doble stengene kan være litt knotete å få inn, men ikke værre en på et vanlig tunneltelt av dårlig kvalitet. Høyden har ikke vært et problem for meg med 9cm liggeunderlag. 110 er forteltet, 105 er innerteltet? Dette teltet er veldig spesialisert, men passer godt for de som ikke tar med sekken/pulken inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god liggelengde i dette teltet ja. Blir bra høyde i store deler av innerteltet også siden alle stengene står i innerteltet. Forteltet er mindre enn på Fjellheimen, men positivt med dette er at om du fyrer i forteltet så kommer det mer varme inn i innerteltet enn ved Fjellheimen.

En ulempe er at når man strammer teltet godt opp kan det bli litt vel stramt på glidelåsene til åpningene og hvis en ikke får lukket de helt ned så kan de fort blåse opp. Har aldri merket samme problem på Fjellheimen som har litt annen løsning på døråpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svaren!

Låter ju lovande med liggländen , skönt!

Tältet kommer ju använda som vintertält för 1-2 personer så ok med utrymmet. Alla tremans blir ju tvåmans tält på vintern..

xxl.se visar på 110cm i innertältshöjd medans på helsports hemsida säger de 105cm. tror jag utgår från att det är 105 cm som gäller.

Mitt alternativ är HB Keron 3, ni som har Patagonia, hade ni valt samma tält idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei,

Du har kanskje allerede bestemt deg.
Jeg er 195 cm og har akkurat plass i vintersove med 9 cm liggeunderlag, uten å ta borti veggene med beina. Patagonia er et litt tungt, men ekstremt solid vintertelt. Greit til 2 personer om vinteren og en drøm på solotur med pulk. Hvis du graver grop i forteltet er det fint å fyre primus der. Til vintertelt for 1-2 personer hadde jeg valgt Patagonia fremfor Keron 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.