Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig tarp/presenning


johnpd

Anbefalte innlegg

Annonse

Om du er villig til å legge litt mer penger i det, anbefaler jeg mer enn gjerne DD sin "superlight" tarp: 

http://linio.no/dd-hammock-superlight-tarp-gul?cid=_adwordspla_cpc&gclid=Cj0KEQiA6vS2BRDH8dq06YDHz_IBEiQAzNdBmYIJlRW2hEZlCuxIzlRhHb4c2U-XfY3AEAKGfUQRN8YaAppN8P8HAQ

Veldig overkommelig pris, i forhold til mange andre ferdigproduserte tarper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket linken din til, "presenningen", ligner på det du får hos Biltema. Biltema presenninger bruker jeg på båten. De er billige, men holder bare en sesong, Festene rives i stykker av vinden, kunne aldri falle meg inn å dra med Biltema greier på fjellet. .Prøv heller å få tak i Helsport sin Nordmarka tarp. Nordmarka er billigserien som Helsport produserer for XXL, den er 3x4 meter og koster rundt 500.- Finnes også en gapahuk i denne serien Jeg har begge pluss Nordmarka teltet. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarp er bare en forkortelse av tarpaulin, som betyr presenning... Europris har samme, og enda billigere enn Biltema.. :) 

Både duken og maljene er sterke nok om man bardunerer skikkelig. Man har vel knapt med seg tarp på høyfjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt erfaring med presenning fra Biltema. De er ikke laget i et stykke som annen plastfolie, men det er tynne plastfiber som er vevd tett sammen. Brukt som tarp så vil den nok holde lenge, men hvis den blir stående / liggende ute over lengre tid slik at vind og vær får herje litt med den så varer den ikke lenge. Det eneste negative, hvis den brukes som en tarp og bare er i bruk noen netter i slengen, må vel være et den bråker noe mer hvis det blåser. Vekta er ikke så veldig forskjellig fra en dyrere tarp som f.eks. Dovrefjell fra Magasinet. Dovrefjell 3 x 4 m komplett 990 gr. Presenning fra Biltema, 3 x 4 m x 90gr./kvm = 1080 gr. + litt ekstra for bretten og snoren langs kanten og aluminiumsmaljene i hjørnene.

Her er en sånn presenning som har fått smake vind og vær en stund.

CIMG7784.JPG.588f59a60566295b5c03320aee8CIMG7785.JPG.7787773ab6bde3b941bc458b58c

 

 

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, opas skrev:

Noen som vet hva de Dovrefjell tarpene veier? Tenker på i forhold til den DD "superlight" tarpen?

4x3m = 990g, i følge magasinet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til tarp/pressening vill jeg personlig styrt unna de altfor tynne superlight greiene. Poenget med en tarp, vertfall for meg, er jo at den skal kunnes settes opp litt hvor som helst og på alle mulige måter. Jeg kan ikke forstå at en sånn supertynn sak kommer til og holde noe særlig over tid, altså noen år. Langt mindre litt uvørn bruk i i skog og mark hvor man ofte må feste med stener/stokker eller annet som passer akkurat der man er. Så er det jo spisse steiner,grener og alt mulig annet. Fryktelig irriterende å ha en tarp full av huller eller revner etter noen gangers bruk. Jo tynnere og lettere jo mer forsiktig må man være og jo mindre fleksibel blir oppsettet.

Nå er det jo stor forskjell mellom Tykke biltema plast presseninger og ultrasupertynne 5grams tarper :)

Ville nok valgt noe sånn midt i mellom ja, type dovrefjell tarper og lignende vil jeg si er sikre valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært et problem med slitestyrke hittil. Det finnes absolutt lettere enn DD sin også, og det vil jo gå utover slitestyrke til slutt.
DD sin synes jeg derimot er denne mellomtingen, mellom vekt og slitestyrke. Min mening.

Endret av Skar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.