Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med pulk på tog


virrma

Anbefalte innlegg

9 timer siden, graham skrev:

Jeg stusser litt på erfaringene deres med konduktørene. På NSB's informasjonsside om bagasje står det ingenting om at pulken må være tom. Slik jeg ser det betaler man ekstra for et uhåndterlig kolli, dvs pulken i sin helhet. En pulk må man forvente at ikke er tom når man skal på tur. Jeg ville forholdt meg til de transportvilkår kom faktisk fremgår av nettsiden deres. At en pulkplass skal bestilles som spesialkolli på lik linje med sykkel betyr ikke at den skal håndteres likt som en sykkel.

https://www.nsb.no/tilbud-om-bord/bagasje

---

Pulk, rattkjelke og sparkstøtting

Pulk, rattkjelke og sparkstøtting er bagasje som på grunn av volum, form og størrelse vanskelig kan plasseres i bagasjehyller om bord i toget. Derfor må du bestille plass til denne type bagasje på samme måte som for sykkel. Avgift må betales, og du er selv ansvarlig for inn- og utlasting. Billett til pulk, rattkjelke og spark bestiller du hos NSB Kundesenter på telefon 815 00 888.

---

Fra en annen tråd:

Tok kontakt med kundeservice. De gav meg følgende svar:

"

1/17/2017 1:08:30 p.m. IC: Velkommen til NSB. Vi gjør oppmerksom på at samtalen kan bli lagret for opplæringsformål
1:08:32 p.m. IC: Du er nummer 1 i køen.
1:09:24 p.m. Kunde: Hei. Hvis jeg bestiller pulk (sykkel i app) i tillegg til billetten min fra Bergen til Finse kan pulken da være lastet, eller må den være tom ved transport på toget?
1:13:31 p.m. IC: Du er nummer 1 i køen.
1:14:11 p.m. IC: Hei, du snakker med Birgit. Hva kan jeg hjelpe deg med?
     
1:15:41 p.m. Birgit: Den må være tom.
1:16:22 p.m. Kunde: Ok. Jeg tror dette burde vært beskrevet på nettsidene deres slik at den ikke kommer fullastet på stasjonen
1:16:32 p.m. Kunde: Det er rimelig uklart slik det er beskrevet i dag
1:17:29 p.m. Birgit: OK, det skal jeg ta med videre Takk for tilbakemelding.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng
38 minutter siden, Prebb skrev:

Fra en annen tråd:

Tok kontakt med kundeservice. De gav meg følgende svar:

"

1/17/2017 1:08:30 p.m. IC: Velkommen til NSB. Vi gjør oppmerksom på at samtalen kan bli lagret for opplæringsformål
1:08:32 p.m. IC: Du er nummer 1 i køen.
1:09:24 p.m. Kunde: Hei. Hvis jeg bestiller pulk (sykkel i app) i tillegg til billetten min fra Bergen til Finse kan pulken da være lastet, eller må den være tom ved transport på toget?
1:13:31 p.m. IC: Du er nummer 1 i køen.
1:14:11 p.m. IC: Hei, du snakker med Birgit. Hva kan jeg hjelpe deg med?
     
1:15:41 p.m. Birgit: Den må være tom.
1:16:22 p.m. Kunde: Ok. Jeg tror dette burde vært beskrevet på nettsidene deres slik at den ikke kommer fullastet på stasjonen
1:16:32 p.m. Kunde: Det er rimelig uklart slik det er beskrevet i dag
1:17:29 p.m. Birgit: OK, det skal jeg ta med videre Takk for tilbakemelding.

Kunne vert artig og ringt igjen, og snakket med en annen person. Kanskje til og med Birgit har svart feil?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mareng skrev:

Kunne vert artig og ringt igjen, og snakket med en annen person. Kanskje til og med Birgit har svart feil?...

Det kan være mulig, men jeg hadde altså hørt det fra flere konduktører i forkant. Jeg tror ikke de har samkjørt en feilforklaring. Jeg tror heller de som har fått lov har møtt noen som ser gjennom fingrene på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Ja, du har sikkert rett.

Jeg hår forstått det slik at det er veldig få pulkplasser på toget (5stk.). Man kan isåfall bare avskrive hele pulkturen med Bergensbanen til påsken tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2017 den 15.09, whistler skrev:

Uff, nå kjenner jeg at jeg gruer meg til logistikken når jeg skal til Finse i Mars :-( Men, Finse-Haukeli blir ikke Finse-Haukeli fra Dyranut :P

 

 

Logistikken er lettere fra Finse enn Dyranut. Til dit var det bare en togtur. Går fra Dyranut på fredag, og det er mye mer styr..... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Mareng

Jeg hadde med pulk på tog i helgen. På fredag var det mer enn 10 pulker på toget, alle var fullastet.

Jeg fikk også beskjed på telefon at pulken på være tom, men jeg har intrykk at de ser for seg en plate med løse gjenstander på, ikke en lastet pulk som kan legges og setter i alle retninger uten at lasten faller ut.

Det virker helt unaturlig å tømme den på toget, men man må ha pulkbillett og sette den i godsvognen. Hvis ikke konduktøren vet at du kommer på med pulk på den aktuelle stasjonen må du løpe etter han/henne snarest og si du må ha inn pulk, eller fyker toget avgårde ganske fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2017 den 9.38, graham skrev:

Jeg stusser litt på erfaringene deres med konduktørene. På NSB's informasjonsside om bagasje står det ingenting om at pulken må være tom. Slik jeg ser det betaler man ekstra for et uhåndterlig kolli, dvs pulken i sin helhet. En pulk må man forvente at ikke er tom når man skal på tur. Jeg ville forholdt meg til de transportvilkår kom faktisk fremgår av nettsiden deres. At en pulkplass skal bestilles som spesialkolli på lik linje med sykkel betyr ikke at den skal håndteres likt som en sykkel.

https://www.nsb.no/tilbud-om-bord/bagasje

---

Pulk, rattkjelke og sparkstøtting

Pulk, rattkjelke og sparkstøtting er bagasje som på grunn av volum, form og størrelse vanskelig kan plasseres i bagasjehyller om bord i toget. Derfor må du bestille plass til denne type bagasje på samme måte som for sykkel. Avgift må betales, og du er selv ansvarlig for inn- og utlasting. Billett til pulk, rattkjelke og spark bestiller du hos NSB Kundesenter på telefon 815 00 888.

---

Og sist eg ringte NSB for å gjere det, fekk eg kjeft for at eg ikkje berre hadde bestilt sykkel i same rennet som eg bestilte billett. Neste gong skal eg ha med skjermdump (typisk å ikkje ha tid til akkedering på perrong, og vel komt i toget kjem og går dekninga) så eg slepp samme spetakkel som eg Igjen hadde frå Voss til Finse i februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tessatroll skrev:

Og sist eg ringte NSB for å gjere det, fekk eg kjeft for at eg ikkje berre hadde bestilt sykkel i same rennet som eg bestilte billett. Neste gong skal eg ha med skjermdump (typisk å ikkje ha tid til akkedering på perrong, og vel komt i toget kjem og går dekninga) så eg slepp samme spetakkel som eg Igjen hadde frå Voss til Finse i februar

Problemet er at de ikke har peiling selv. Jeg spurte på chat i forkant av bestilling. Fikk da beskjed om at jeg måtte ringe inn hele bestillingen. Når jeg ringte inn opplyste han jeg snakket med der om at jeg bare kunne bestilt plass for sykkel. Det var sykkel han la til på telefonbestillingen 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Fjellpulken 155 transporter passer akuratt oppe hvor vanlig bagasje er. Slipper man å betale ekstra får pulk. Tømte den før jeg gikk på og la opp igjen bagasjen i pulken. Fungerte veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.