Gå til innhold
Nikolai Andresen

Femundsmarka vinterstid

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg en tur inn i femundmarka i starten av april og trenger litt inspill. Har vært der 5-6 år på rad sommerstid men har ingen erfaring der inne vinterstid. Noen som har forslag til hvor jeg kan starte turen og gode rutevalg? skal være ute i ca. 5 dager. Og ikke minst om noen har kjennskap til fiske der vinterstid :)

Takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Hege Myhre
      Vintersesongen er her! 😃
      Jeg ser på soveposer for vinteren (igjen), da jeg ikke fikk kjøpt en forrige sesong.  Det blir for kronglete å ta med to sommerposer i år også.
      Jeg ser at Magasinet.no har en Mammut Ajungilak Kompakt Down Winter 180R - sovepose; Lurer på om det er noen som har noen erfaringer med denne eller andre gode tips til en varm og god sovepose med comfortemperatur mellom -0 og -18 grader. Jeg har lyst på dun, men det er mest på grunn av komprimeringen. Penger jeg ønsker å bruke er 2000-3000 kr
    • Av Tober
      Jeg har fått meg en RAB Summit 800 sovepose, og lurer på om noen har erfaring med hvor varm den er. Det står at den har grense til 15 minus, men jeg er vanligvis en frysepinne og trenger en del marginer i forhold til disse angivelsene. Tenkte kanskje den kunne egne seg til å sove under åpen himmel, på Xped 9, i sånn ca 3-5- minus? Eventuelt legger jeg meg inn i en Jerven Hunter eller Extreme med posen (har begge de Jerven-dukene). Da kan jeg kanskje klare minus 15-20 med denne RAB-posen? Hater jo å ødelegge en fin utenatt med for kald pose, og håper på noen råd før jeg selv gjør en iskald og hutrende erfaring, har jo hatt noen av dem...  Jeg har også en Robens Caucasus 900, som er en behagelig og fin pose. Den er oppgitt til 11 minus, men jeg merker den blir kald vet et par minus, om jeg ligger i boxer og tynn ulltrøye pluss lue. Lurer på RAB-posen er varmere enn denne?   
    • Av Terka
      Vurderer soveposeløsning for barna til vinteren
      Noen som har erfaring med Mammut Tyin Mti Winter Bison 160 L soveposen?
      Temp: -18C Maks personlengde: 160cm
      Andre alternativ? (Vurderer også pose i pose, men minste vil helst slippe unna det.)

• Av Terka
      Noen som har testet ut slike løsninger for å varme gassboksen under vinterbruk av gassbrenner?

https://backpackinglight.com/forums/topic/98947/
      https://backpackinglight.com/forums/topic/testing-moulder-strips-at-15f-26c/
    • Av Leif88
      har en ferieuke i oktober som jeg ikke har planlagt enda, sitter egentlig og vurderer femundsmarka eller børgefjell. noen som er bereist i disse partiene på den tiden av året? hvordan er vær og temp i børgefjell da?
      kom gjerne med innspill

edit: dette blir vanlig telttur med fiskestang, aldri vært på noen av stedene, så drar jo mest for å se området og kose meg. er det god fiske så er det bare en bonus
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.