Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til rute Hansbu-Hellevassbu


fiskekongen

Anbefalte innlegg

Hvis sjefen er i godlynnet og været tillater det blir det en tur på Hardangervidda om en drøy uke. Om jeg rekker å krysse vidda fra Finse til Haukeli kommer ann  på formen, og antall og størrelse på gnagesåra, ettersom forberedelsene og inngåing av skisko har heller vært dårlig. Så utgangspunktet for turen er at man er ikke kylling hvis man snur, og en rundtur på vidda også er en fin tur :)

Jeg har sett meg ut en rute fra Sandhaug- Vestre Lakadalen-Hansbu- også blir det enten via Bjørnavatna eller over Bjørnanutane-Urevatnet-Hellevatnet-Hellevassbu.

Hvis jeg forstår kartet riktig blir det endel mindre høydemeter totalt, og det ser ganske flatt og fint ut å følge Urevatna. Men er usikker på nestigninga ned til Hellevatnet ved å følge Urevassbekken?

Er det noen som har gått denne ruta på ski? Eller har gått her på sommeren og har en formening om hvordan dette vil gå med ski og pulk? Er ikke noen Sondre på ski, bare så det er helt klart :)

Legger ved ett bilde slik jeg har lagt opp ruta. Noen tanker om dette, eller noen som har vært i området?

aRute.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Har gått samme turen for over 20 år siden, men vi gikk over Nedsta Bjørnavatnet og opp på Vetle Uravatn videre over Store Uravatn og ned på Hellevatn.

Dette var helt kurant men en "halvbratt" stigning opp fra Nedsta Bjørnavatnet. Husker det som en veeldig fin tur men store gnagsår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rant ned til fjellstyret hytta som heter Hellevatn,

Husker det ikke som spesielt bratt, snarere som lange slake flyer.

Mener å huske at både oppstigning og nedkjøring var jevn uten uforutsette dumper og knauser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/14/2016 at 12.43, hrt skrev:

Vi rant ned til fjellstyret hytta som heter Hellevatn,

Husker det ikke som spesielt bratt, snarere som lange slake flyer.

Mener å huske at både oppstigning og nedkjøring var jevn uten uforutsette dumper og knauser osv.

Husker du sånn ca hvor lang tid dere brukte fra sandhaug til hellevassbu denne veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.