Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Polar A\P\S. Erfaringer


Tom B

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Annonse

Var ikke mye svar her. 

Jeg har denne skoen. To størrelser større enn det jeg bruker til vanlig. Oppi skoen har jeg en helly hansen polsokk, og oppi polsokken har jeg håndlaget kartanker (du får kjøpt begge deler hos piteraq i Oslo). 

Når jeg bruker skoene så har jeg tynne ullsokker (aclima trekkingsokk) og en damsperre (pose fra vinmonopolet). Friksjonen ender opp mellom kartank og damsperre, så etter mange km. med skoene har jeg ingen antydninger til gnagsår. Noe du bør passe på hvis du går for denne løsningen er at kartankene kan gå istykker hvis du trekker for mye i de når du tar på skoene, og de kan klumpe seg på steder du ikke tror det skulle være mulig. 

Og skoene er varme, svært varme. For meg er de alt for varme for den norske fjellheimen, skal du bruke de der så tenk deg nøye om, da hadde jeg heller gått for lillebroren. Fryser du veldig lett, så kan det kanskje være noe for deg likevel, eller om du skal over Grønland, til Nord/sydpolen eller noe slikt. Flere som har gått over Grønland har brukt den mye billigere lillebroren, og har vært svært fornøyd med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.