Gå til innhold
  • Bli medlem

Tja,- hvor skal man gå hen i påsken da? Snø noe sted?


amk

Anbefalte innlegg

Er veeeldig usikker på hvor påsketuren skal gå i år,- hvor er det egentlig snø? Nok til at det er litt gøy? (Ja jeg vet, sentrale østland og sørland, men sånn i fjellene på midten og vestpå, altså? Ikke for lang reise!)

Vi skal på klassisk hyttetilhytte, og tviler mellom Fillefjell-Finse, Finse-Haukeli, eller rundtur Jotunheimen fra Tyin. Fra palmefredag til onsdag. Noen som har noen synspunkt på hva som er kjekkest? Er det så lite snø at det er ugreit rundt Bjordalsbu, f.eks? Hva med vestvidda, er alle hyttene smekkfulle i påsken? Er det steinhardt og avblåst over alt? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tafjordfjella bør ha fine snøforhold nå. Fine forhold ellers på nordvestlandet også etter siste ukes snøfall. Måsvassbu-Vasstindbu-Svartvassbu er aktuelle hytter. Litt berg- og dalbane, med mulighet for avstikkere til topper. Ikke ovebefolka :(

Kan si mer om forhold når palmehelga nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kanskje har noe info om snømengdene i Glitterheimområdet for tida? Vi skal ligge på Glitterheim fra onsdag i påskeuka (og bruke helt fantastisk mye penger, det koster å være kar...) og hadde tenkt å gå på de greieste 2000metringene derfra. Håper på ok skiforhold, ikke minst fordi vi skal overtale poden til at toppturer er minst like morsomme på ski :(

(Ja, forresten, hvis andre forumlesere er der da er det bare å hilse på. Vi er et par i tredveårene, med en langhåra guttepjokk på 8 år.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var i Valldalen (Røldal/Middalsbu) denne helga. Jeg har aldri sett så lite snø i dette området før.

I løpet av helga har de stikka løypene fra Valldalen til Litlos og Hellevassbu. Det er klart at med et godt scooterspor med litt løssnø på toppen er det greit å gå.

Vi hadde oss en tur utenfor oppkjørte løyper og det var ingen fornøyelse. Hovedgrunnen til dette er at kratt og småtrær under snøen gir seg under snøen når ikke snømengden er større. Da blir det fort tungt (spesielt med sekk).

På vei til/og hjem kjørte vi over Haukeli. Her ligger det heller omtrent ikke snø. Man ser store felter med stein og fjell- dette er ikke som det normalt skal være!

Moralen er i alle fall- sjekk føret før dere går på tur i påska. Det kan hende at dere blir overraska (det ble i alle fall jeg...) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar, dette var jo meget interessant. En tur som bare går i oppkjørt løype er det vel ikke mye moro med :)

Tafjordfjella og nordvest er absolutt noe, men gruer litt for lang reise. Imøteser med spenning en snørapport fra området Tyin-Skogadalsbøen-Leirvassbu og deromkring! Det er vel noen av medlemmene som har vært der i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ja, forresten, hvis andre forumlesere er der da er det bare å hilse på. Vi er et par i tredveårene, med en langhåra guttepjokk på 8 år.)

Vi skal holde oss i Glitterheim-området i Påska fra Palmehelga og utover, men kanskje ikke på hytta alle nettene (kommer an på været). Vi er to par i tredveårene - jeg er sammen med Rødtopp - Blondi og Bamse Brakar er også med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.