Gå til innhold
  • Bli medlem

Skalljakke


valle

Anbefalte innlegg

Hei, trenger anbefaling til valg av skalljakke.
Har slitt ut min Arctery Alpha SV kjøpt i 2013. Glidelåsen er fullstendig ødelagt/slitt.. og den er ikke lenger vantett.
Det skal sies at jakken har blitt veldig mye brukt, i all slags vær, stort sett hver dag på turer gjennom hele året.

Hvilke skaljakker er det aller beste man kan få tak i nå for tiden? 
Jakken bør være forholdsvis lett.. og skal brukes året rundt.

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glidelåsen får du fint fikset hos Arcteryx sin service, og jakken skal da virkelig holde i mer enn 2-3 år  før vannet kommer gjennom så jeg ville sjekket om det kanskje kunne være noe å hente på garantien først :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med @TomasOH.
Bruk garantien for hva den er verdt. Jakken er trossalt enda ganske ny selv om den er mye brukt. Hva er det som er problemet med glidelåsen? Er det glideren eller hekterrekka som er ødelagt? Veldig enkelt å bytte glideren selv vertfall. Vil tro Arc'Teryx sender deg delene gratis. Er den ikke vanntett kan du vertfall klage. Det er lov å være kresen når man betaler 3-5000 for en jakke.

Anbefaler denne til vask av Gore-Tex.

 

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Alpha Leaf SV, den var vanntett som en sil etter 1 år cirka, da hadde hele jakken blitt delaminert, jeg fikk pengene tilbake på reklamasjon etter 1 uke cirka og kjøpte meg da en Theta SVX istede (Litt lenger og litt mer baggy) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser av bildene er to av tennene knekt (dette må ha skjedd for noen dager siden)... Siste 5-6mnd har glidelåsen gradvis blitt dårligere. Men det skal sies at det har hjulpet  å vokse glidelåsen (eller glide den med stearin).. men etter at jeg forrige uke brukte jakken i -15 til -20 grader føltes glidelåsen fort mye dårligere, og det kan nok være det som har forårsaket at den nå er "utslitt' og at tennene er knekt.

Jeg har kontakt Arcteryx kundeservice.

IMG_20160128_223808.jpg

IMG_20160128_223823.jpg

IMG_20160128_223855.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.