Gå til innhold
  • Bli medlem

Gregory Targhee 45


bananskallet

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig kjøpe Osprey Kode 42 (da jeg har 30 fra før og syntes den er litt liten til tider), men det virker det som om Osprey har problemer med å levere den. Så da faller valget sannsynligvis på Gregory Targhee 45. Men finner ytterst lite informasjon om hvor jeg skal putte hjelmen? Noen som har denne sekken og vet om det er hjelmfeste på den, eller må hjelmen nedi hovedrommet? 

Kom gjerne med andre alternativer til topptursekker, men jeg har ganske strenge krav:
- 40-45 liter
- Må finnes i kort rygglengde
- Åpning bak
- Eget rom til skredutstyr forran
- Lommer på hoftebeltet
- Skifeste
- Helst hjelmfeste
- Helst topplokk

Noen som vet hvor stor Targhee er i forhold til Kode 42? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 26, på den er det en glidlåslomme der navnet står, inni der er det et hjelmnett. Det er det også på 32. Har prøvd å se på bilder av 45'en, men det ser ut som det ikke er tilsvarende lomme på den. Det står ikke noe i beskrivelsen av 45 om hjelm, så det kan hende den mangler løsningen fra de andre. Hjelmnettet funger i allefall bra på min 26, men jeg syns det innvendige rommet til søkestang ol. stjeler litt plass, så sekken føles liten inni. Akkurat det gjelder nok generelt for skisekker med tilsvarende løsninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Da jeg kjøpte den (bestilte på nett) trodde jeg den hadde samme hjelmfeste som de mindre variantene, men det har den altså ikke. Jeg savner også en dedikert lomme for skibriller, Drikkesystemet er også hakket bedre integrert hos Osprey, da slangen kommer litt i veien når du åpner ryggpanelet på Targhee. Men for utenom disse småtingene er den helt super. Tror kanskje den er hakket bedre på ryggen enn Osprey Kode 32 som jeg også har. Synes også at skifestene virker bedre, men jeg har ikke testet dem enda da jeg nettopp har kjøpt sekken. Sekkene er for øvrig veldig like ellers.

Osprey kommer med en ny serie ski-/snowboardsekker snart. Sikkert derfor det begynner å bli tomt for Kode rundt omkring. Fra hva jeg har sett blir det dog minimale forskjeller fra dagens Kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på den nye topptursekken til Osprey. Den ser ganske lik ut som Kode. Er ganske usikker nå, da Osprey egentlig har alt jeg trenger, mens Gregory har noen få mangler. Har allerede utsatt kjøp av større topptursekk ganske lenge, og begynner å bli lei av å måtte stappe 30-literen så full at jeg må sitte på den for å lukke den. 

Er Targhee 45 mye større enn Kode 42? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 02/02/2016 at 16.33, bananskallet skrev:

Har sett på den nye topptursekken til Osprey. Den ser ganske lik ut som Kode. Er ganske usikker nå, da Osprey egentlig har alt jeg trenger, mens Gregory har noen få mangler. Har allerede utsatt kjøp av større topptursekk ganske lenge, og begynner å bli lei av å måtte stappe 30-literen så full at jeg må sitte på den for å lukke den. 

Er Targhee 45 mye større enn Kode 42? 

 

Den er nok et lite hakk større, tror jeg. Dama har Kode i 42, men i størrelse small. Tror den er noe mindre enn 42 liter, mens jeg har Targhee i medium, som skal være akkurat 45 liter. Jeg har noe mer plass i toppen i min. I kode 42 er hjelmfestet inkorporert i topplokket. Det gir ikke stort mer ledig plass, men det er kjekt å ha tilgang til sekken fra toppen uten å måtte ta ut hjelmen.

Har brukt den en del mer nå og jeg er veldig fornøyd med hvordan den føles på ryggen. Gleder meg til å bære ski og sko på den, tror den egner seg meget godt til dette da den føles veldig stabil på ryggen.

Fjellsport har for øvrig sekkesalg i helga med 25% på det meste. De har også fått inn Gregory nå.

Endret av Adrgha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.