Gå til innhold
  • Bli medlem

Statkart som garmin gps kart?


4x4

Anbefalte innlegg

Annonse
25 minutes ago, Bjørn J said:

Neppe. Garmin-kartene er vektorkart, mens Statkart sitt til mobiler er rasterkart (rett og slett et bilde du kan zoome i). Garmin bruker et eget filformat.

Du fikk meg til å søke. Jeg har aldri prøvd selv, men youtube påstår iallfall at det går.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tom 42 Har aldri brukt innstallasjonsprogrammet her. Laster ned "File for GPS" som jeg "pakker ut" og kopierer filen som blir pakket ut til mappen "garmin" på garmin enheten. Da slipper jeg å innstallere noe program på PCen jeg ikke har nevneverdig bruk for. Er jo også veldig lett å kopiere inn filen inn på GPSen. Kan med fordel også endre navn på kartet slik at man vet hva man har på GPSen. Har kalt mine kartfiler med navn som tilsvarer det de er og har Topo Summer og Topo Winter på min lagt inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bjørn J skrev:

Oooops - jeg tok feil i mitt første innlegg. Noen Garmin GPS-modeller støtter "custom maps", og du kan legge inn rasterkart på de modellene. Les mer her:
http://www.garmin.com/us/products/onthetrail/custommaps#fragment-1

På min gamle garmin Colorado kan jeg bruke custom maps, men det er store begrensninger på størrelsen på kartfilene/bildene, så resultatet blir dårlig. Mulig det er bedre på nyere modeller. Dessuten må kartfilene georefereres først og det er litt jobb, hvis ikke noen allerede har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.