Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det ett "marked" for pulk drag til paris brett


Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt paris pulk, og foreløpig funker dette som verden beste akebrett, men jeg tenker endel på drag løsning (Som betyr at jeg tenker jævlig mye på det).
Jeg vil ha noe som i størst mulig grad kan repareres i felten, men som samtidig er svært holdbart. Konstruksjonen bør ha en slags deformasjons sone som gir etter ved eventuell overbelastning, slik at ikke selve pulken, eller den som drar pulken, knekker eller brister. (Dersom ett eventuelt sammenstøt med for eksempel ett tre er kraftig nok til å ødelegge plasten i selve pulken, vil jeg at stengene heller brekker først. Da disse kan byttes, eller spjelkes for turen videre)

I tillegg ønsker jeg muligheten til å demontere/pakke draget bort på en slik måte at det ikke er nevneverdig i veien.
Eksempelvis dersom man i flatt terreng ønsker å bruke kun tau drag, men senere samme tur vil ha støtten i stivt drag.
Jeg prioriterer ikke vekt like mye som funksjonalitet eller holdbarhet, men dette er også på lista.

Etter å ha studert litt forskjellige drag løsninger har jeg ett ønske om å bygge en noe løselig basert på skipulk.com sitt favoritt system (glassfiber stengene), men mer ala sammenleggbar teltstang-prinsipp (Eventuelt nærmere akapulka drag, kanskje).

Jeg synes fjellpulken draget blir noe stort, uhåndterlig, og såvidt jeg kan forstå vanskelig å reparere dersom en stang først brekker. Akapulka virker fornuftig, med 1800 kroner føles vel kostbart for det det er.

Jeg vurderer innkjøp av endel verktøy for å kunne lage dette slik jeg anser som best nå, og i den forbindelse lurer jeg på om noen ville vært interessert i å kjøpe ett slik drag, og eventuelt hvilken pris som ville anses som akseptabel. Jeg kan eventuelt ikke garantere annet enn at jeg har testet produktet selv, og har forsøkt å lage ett fungerende, holdbart system som kan repareres/nød-repareres. Jeg vil ikke selge noe før jeg eventuelt har lyktes i å lage dette, men jeg ønsker heller ikke overdreven positiv støtte i forkant, dersom ingen faktisk ønsker/kan kjøpe systemet senere. Men er ute etter en ærlig vurdering fra folk som kjøper/bruker utstyr i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fornuftig tilnærming til et problem som mange av oss har hatt, Jeg bruker for tiden fjellpulkens drag og sele og det fungerer helt oki for meg, men det kan helt klart få forbedringer. 

Noen løse tanker:

  • Man bør ha fjæring i draget slik som Fjellpulken har
  • Acapulka sitt sammenleggbare drag er bra, men noe kostbart. Det har heller ikke fjæring.
  • Festet inn i mot brettet må være stivt. Dette er et must i forhold til å kontrollere brettet i litt vanskelig terreng.
  • Har ofte sett et behov for å ha en anordning nede på draget for å feste liggeunderlag al.a bamse på tvers. Kjapt å finne det ved pauser.

Du kan jo lage en prosjekttråd i Gjør det selv forumet vårt så kan vi følge med etterhvert som du går frem? Det er helt klart et marked for dette. Disse brettene er ikke evigvarende, men dragene kan flyttes fra brett til brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.