Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av jakke


Lindholmer

Anbefalte innlegg

Hei. Ser etter en ny jakke og da med tanke på helårsbruk, og til 'allt'.. Fiskestanga blir frekventert opptil flere ganger ukentlig, og da er det gjærne igjennom buskas og kratt for å komme frem til grom spotten. Helgeturer og ukesturer.. Vidda om høsten og skog og sjø resten av året.. Så jeg sitter å funderer på tre jakker.

 

 

Arc'teryx Alpha SV https://www.oslosportslager.no/produkt/arcteryx-alpha-sv-gore-tex-pro-jacket-skalljakke-herre-31415.aspx

Denne ser jo jævla pen ut og flotte ting, men den har jo bare to tilsynelatende små lommer, men prisen ser jo fin ut

 


Mountain Equipment Kongur https://www.oslosportslager.no/produkt/mountain-equipment-kongur-gore-tex-pro-jacket-skalljakke-herre-32553.aspx

Ikke i samme prisklasse, men betyr det noe som helst? Tilsynelatende bedre løsninger og bedre egnet til helårsbruk?

 

 

Haglöfs Roc Hard https://www.oslosportslager.no/produkt/hagl%C3%B6fs-roc-hard-gore-tex-pro-skalljakke-herre-31651.aspx

Ekstremt stygge farger, men virker som en solid jakke utifra beskrivelsen 70D med 150D forsterkninger. Skulle gjærne vist noe om lommene på jakka.

 

 

Her står jeg nå fast uansett å aner ikke hva jeg burde gå får, eller om jeg ser på helt gale jakker, så om noen kan hjelpe meg her, hadde jeg satt stor pris på det (:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vanskelig valg - alle disse jakkene er gode jakker. 

Jeg har aldri tenkt over at lommene på Arcteryx jakken er spesielt små. Det har aldri vært et savn. Om mange lommer er et must så kan du jo sjekke ut http://www.outnorth.no/norrona/svalbard-gore-tex-jacket-m-48139#BrownSugar - dette tror jeg er en ny modell - eller en remake av en jakke som var svært populær for noen år siden som jeg også var så heldig å få tak i, 

Jeg ville personlig styrt unna flashy farger på en sånn jakke - da blir man lei av den og skifter fortere. Tidløst er greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kongur, den har til sammen fire lommer i nesten A4 størrelse. Kongur er lang, dvs den dekker et godt stykke nedenfor ryggen. Den er fin til høsten/vinter og tidlig vår. Jeg syns imidlertid den blir for kraftig til sommerbruk. Av den grunn har jeg en lettere "sommerjakke" som brukes i temperaturer over 10+

Endret av Gauken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en særdeles god pris på en Arc'teryx alpha AR, så da gikk jeg for det. Ellers ser den norrøna jakka spennende ut. Ville antageligvis venta til den er for salg før jeg hadde kjøpt jakke, om jeg ikke fikt tilbudet.

 

Takk for at dere gadd å bruke litt tid på å svare uansett (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lindholmer skrev:

Fikk en særdeles god pris på en Arc'teryx alpha AR, så da gikk jeg for det. Ellers ser den norrøna jakka spennende ut. Ville antageligvis venta til den er for salg før jeg hadde kjøpt jakke, om jeg ikke fikt tilbudet.

 

Takk for at dere gadd å bruke litt tid på å svare uansett (:

Godt kjøp! Kjøpte den jakken for snart et år siden og er godt fornøyd :) hva fikk du den for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HunterHunted skrev:

Godt kjøp! Kjøpte den jakken for snart et år siden og er godt fornøyd :) hva fikk du den for?

Fikk den for 2900,- etter nærmere 40 minutter på telefon med en stakkars selger som prøvde å hjelpe meg å velge mellom etpar alternativer. Enten så ble han lei og ville bli kvitt meg, ellers er det vel tidenes hyggeligste kar (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lindholmer skrev:

Fikk den for 2900,- etter nærmere 40 minutter på telefon med en stakkars selger som prøvde å hjelpe meg å velge mellom etpar alternativer. Enten så ble han lei og ville bli kvitt meg, ellers er det vel tidenes hyggeligste kar (:

Bra timesbetaling :-)  Hvor skal jeg ringe for å slå ihjel en drøy halvtime?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SteinarL skrev:

Bra timesbetaling :-)  Hvor skal jeg ringe for å slå ihjel en drøy halvtime?

 

Du ringer til fjellsport.no såklart :D ikke sikkert du er like heldig, men det er vel gjærne værdt et forsøk, er uansett 20% av på jakka i utgangspunktet (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Øyvind Joppe Gutierrez Lindheim skrev:

Hater gore tex om vinteren jeg da, sverger til bomull da. Fikk tak i en fjallreven anorakk no. 8 men den var skuffende.

Men gore tex er topp resten av året i regnvær, når det er endel mygg osv

Hva var det du ikke likte med no 8? Endte på sarek selv. Syntes no 8 ble litt vel spesialisert, tung og overkill. Har en bergans antarctic også, og den er også god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for dårlig hette da den ikke kan strammes skikkelig og blir til en fallskjerm. Det trekker også no jævelig fra glidelåsen i brystet så det blir veldig kaldt. Har bare brukt jakka på hundesleden og til den bruken holder den ikke mål noe den burde for jakka koster 4500 kr full pris. 

Brukte jakka når det sluddet og da måtte jeg få hjelp med å knekke den av meg siden det var bare en iskloss

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.