Gå til innhold
  • Bli medlem

Vind og vanntett lue til barn


finfyr

Anbefalte innlegg

Barna mine har mange luer i ulike fasonger og stoff. Jeg savner likevel en lue for de sure og kalde dager, hvor det både snør, blåser og er kaldt. Har vurdert en klassisk lue fra Lowe Alpine, men er usikker på om de passer for barn på 4 og 7 år. 

Har også sett på en variant fra Isbjørn, som finnes blant annet hos Barnas Hus. 

Vindtett er viktigere enn vanntett. Forslag mottas med takk, gjerne med egne erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
54 minutter siden, finfyr skrev:

Barna mine har mange luer i ulike fasonger og stoff. Jeg savner likevel en lue for de sure og kalde dager, hvor det både snør, blåser og er kaldt. Har vurdert en klassisk lue fra Lowe Alpine, men er usikker på om de passer for barn på 4 og 7 år. 

Har også sett på en variant fra Isbjørn, som finnes blant annet hos Barnas Hus. 

Vindtett er viktigere enn vanntett. Forslag mottas med takk, gjerne med egne erfaringer. 

Vi slet akkurat med det samme og endte opp med en lue fra Wilma og Morris til vår kar på 7 nå. Han bruker den i minus 10 uten problem - og sikkert kaldere også. Kjøpte den på en vanlig klesbutikk - var forholdsvis kostbar, men liten konkurranse her jeg bor. Den ligner litt på den Isbjørnlua kanskje, men den øreklaffen på Isbjørn er vel bare bortkastet. 

Det var denne http://shop.wilmamorris.se/6385-skoter.html 

Vi har hatt en nesten lignende lue til jenta som nå er 5 (http://shop.wilmamorris.se/6417-rasta-mossa.html)  -  fra samme firma, og den har fungert helt utmerket - og hadde vi funnet akkurat den til gutten ville vi kjøpt den - men muligens ikke så barsk.

Vi syns ikke Lowe Alpine dekker nederste delen av hodet/halsen like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har brukt en Mountain Cap i div merker, Lowe Alpine og Berghaus bla, fra de er ca 5 år og oppover. Når det er kaldt - med Aclimas balaclava i ull under. 

For to-tre-(fire) åringen har vi brukt en vindt/vanntett balaclava fra Troll, med ull hals og ullfor. VEldig kjekk, god passform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.1.2016 at 1:53 PM, finfyr said:

Har sett på den fra Bergans, men konkluderte med at den kommer i for små størrelser. Men str. 52 er kanskje ikke for lite til en syvåring med relativt normal hodestørrelse? 

Edit: Hyggelig pris er det også. 

Hm, nærmere ettersyn viser at snuppa har en voksenmodell i str S. Den har hun hatt siden hun var fem, eller muligens tidligere. Vi gjør for øvrig som @ullsokk, og bruker hjelmluer i ull ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.