Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna ull vs primaloft200 votter


Frank Storli

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaring med Norrøna Svalbard ullvotter og primaloft200.
Hvilken av disse er varmest?
Er det forskjellig bruksområder?

Har tenkt at de skal benyttes under Norrsøna Svalbard dri3 votter som jeg allerede har, men trenger sårt noen nye innervotter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, TormodiFuruskogen skrev:

Norrøna selv scoorer ullvotten høyere enn primaloft votten om du ser på norrona.com.

Har dessverre ikke brukt noen av dem så kan ikke gi en anbefaling.

Ja jeg ser scoren, men primaloft har 3 på alt og det kan ikke stemme. Så har en misstanke om at det er standardverdier som ikke har rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for ullvarianten. Mest pga ullens evne til å holde på varme også når de blir våte. Og det har votter en tendens til å bli.. Man kan ikke ha primaloftmaterialet rett mot huden. Det er fyll mellom to tekstiler. Den opplevde varmen inni votten er da avhengig av hva slags stoff som er mot hendene, og hvordan det føles/oppfører seg når det er vått.

Når det gjelder toving, så kan man bare tove selv. kjøp et par strikkevotter i grov ull som er et nummer for store (ubehandlet, grov ull er best). Så er det bare å finne frem grønnsåpe, varmtvann og gni i vei. Enkelt som bare det. :) 

Endret av Lompa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.