Gå til innhold
  • Bli medlem

Popkornkasserolle?


Miamaria

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vurdert popkornkasserolle for bål før, siden jeg trodde de bare fantes i store varianter. Men nå, tilfeldigvis akkurat når sportsbutikken har 30% på hele butikken, oppdaget jeg en liten variant. Jeg tror det er denne HER. Da ble det jo plutselig litt aktuelt på et vis… Kunne være artig å ha med på skøy innimellom.

Men er det noen som har erfaring med den, og vet om den funker bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv en slik. Stor suksess både hos egne, og andres barn. Brukt mest på gassbrenner her, men skal vel fungere greit ellers også. Ikke noe en absolutt MÅ ha, men en fin liten sak som barna liker at vi har med oss på tur :) 

Svak varme og tålmodighet er nøkkelen til suksess! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet har jeg dessverre ikke fått tak i ennå (dagen jeg finner en butikk som selger det så kjøper jeg nok hele lageret), men det kan vel fort være at andre som er med kanskje er bedre stilt. :) Spørs om ikke jeg skaffer meg en sånn da, det må jo være skøy.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ikke den kjelen, men en større variant til Espegaard bålpanne som brukes på hytta. Den fungerer i hvertfall bra, og ungene synes det er morsomt. Ser ingen grunn til at kjelen du linker til ikke skal fungere bra, men kanskje litt rolig på varmen under bruk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke olje, gjerne raps olje for den smaker minst, når jeg lager popkorn. Smør blir lett brent hvis du bruker primus eller bål. Det er lettere å kontrollere varmen på en komfyr enn på et bål.

Jeg har ikke prøvd denne varianten, men jeg har en hjemmelaget patent som funker bra når det bare er glør igjen i bålet. Men her er det ikke smør eller olje innvolvert så saltet fester seg dårlig til det ferdige resultatet. Jeg tror nok at denne patenten med gryte er bedre.

CIMG7728.JPG.94f7f3675f24c390c46832cd1e9  CIMG7729.JPG.40b97ecbd104e409a3c1506a85f

 

 

 

 

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å poppe popkorn på primus er lett med vanlig ustyr også.
Jeg har bruke en 3-liter leirkjele (tror Trangia har noen rundt 2,5 liter?) med lokken bare liggende løst oppå.

Prøvde en gang med aluminiumsstormkjøkken der den ene kjelen stod oppnedd  på den andre som lokk (Biltema sett, 15år siden) men det blir for varmt og de sved seg nesten uansett. Må være litt tykk stål, og lav varme, som andre skriver.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte søke meg opp på popkornkasserolle her etter denne tråden, for å se om vi trenger en vi også (svaret er selvsagt ja). Skal jo innom XXL i morgen, så tenkte å sjekke pris der, men de har da altså ikke popkornkasseroller. De kunne imidlertid vennlig tilby meg andre lignende produkter:

568401b1aa262_XXLpjordet.jpg.9b6b5f6d25f

Heldigvis hadde de kjele for popcorn. Det er sannsynliigvis noe ganske annet siden den ikke ble foreslått her - selv om den ligner mistenkelig på den du har handlet (synes jeg selv..)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt det trikset som @REs har og det fungere veldig bra,utrolig populert på tur med barn.

skal sies att det blir rimlig kjedlig syns nå jeg uten smør/salt osv men veldig greit og ha med på tur da det ikke veier noen ting og bare henger på utsiden av sekken,har med salt og strør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, svingen skrev:

har brukt det trikset som @REs har og det fungere veldig bra,utrolig populert på tur med barn.

skal sies att det blir rimlig kjedlig syns nå jeg uten smør/salt osv men veldig greit og ha med på tur da det ikke veier noen ting og bare henger på utsiden av sekken,har med salt og strør på.

Det går jo å kle den nederste delen innvendig med aluminiumsfolie og ha i litt smør eller olje. Da blir de ikke så tørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.