Gå til innhold
  • Bli medlem

Overettmerker


Tom42

Anbefalte innlegg

De fleste av oss bruker vel overettmerker, ikke minst når vi har roter oss vekk og kart og terreng ikke lenger er på samme plass.   Om vi da tror at det jellet i nord må være X, og i øst må det vannet være y, så kan vi trekke linjer og der hvor disse krysser hverandre, der er forhåpentligvis vi. Tror jeg.

I det praktiske turlivet bruker jeg mange overettmerker, og for å markere disse punktene bruker jeg hvit korrekturlakk og/eller tusj.

For meg var det ikke selvforklarende om hvordan jeg skulle kneppe Jervenduken når jeg skulle bruke den som poncho.  Jog jeg gratulerte meg selv da jeg endelig fikk det til, hjemme på gutterommet, og ikke i stiv kuling på Hardangervidda.  Derfor skrev jeg med tusj en stor H, for hode. 

På samme måte merker jeg + polene på SPOT, GPS, for ikke å snakke og hodelyktas trange batterirom med hvit korfrekturlakk.

Og nå har jeg akkurat merket en han og hunknapp, for å få ermene korrekt på ponchoen, etter at jeg har brukt den som oversegl. 

 

PS Og siden jeg plundrer med høyre og venstre vurderer jeg også å merke venstre støvel rød og høyre grønn, men ett sted går det en grense for meg også.

 

 

 

Overettmerke1.jpg

Overettmerke2.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.