Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellreven Keb Bukse


Golden123

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg og kjæresten min har hver vår FR Keb. Vi gikk opp galdhøpiggen under en såkalt "mini snøstorm". Vi satte oss ned på rumpa og akte på vei ned. Da vi ankom leirplassen senere virka det som om keb buksa ikke var med på turen. Den så fortsatt ny ut. 

Ja den var litt våt, men den tørka i løpet av noen timer. Du kan itillegg vokse buksa for bedre motstand mot vann. 

Dette er ikke en regnbukse, men jeg kan love deg at den tåler en trøkk. Den er utrolig behagelig å ha på. Det er heller ikke et minus at den ser dritlekker ut, og kan brukes til daglidags av og til:-)

Så den buksen er verdt hver krone og anbefalles! 

(Ps. dette er noe som kjæresten også kan underskrive på, hun er kjempefornøyd)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt min til alt. Den tåler skikkelig sjauing i stall og rigging av festivaltelt og ganske mye søle og skitt uten at dette setter seg i stoffet. Har ikke hatt min lenge men den har vært med på mye allikevel og ser fortsatt like ny ut. Krabbing gjennom kratt går også fint. Elsker den buksa og må ha en til i en mindre størrelse. De er litt store i størrelsen synes jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg har denne buksa på andre året og er berre passe nøgd. Buksa er slitesterk og god på, men designet er ganske merkeleg for ei bukse som dette. På knea og bak har dei prestert å legga inn stumt G1000-materiale der det burde vore elastisk stoff. Då er det etter mitt syn meiningslaust med stretch andre stader. Lommer frampå låra er heller ikkje ideelt.

Trass i dette har eg brukt buksa mykje og kjem nok til å bruka ho til ho er sliten ut.

Mitt råd er at ein heller ser seg om etter ei liknande bukse der heile greia er sydd i stretch-material.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, krokavatnet skrev:

Eg har denne buksa på andre året og er berre passe nøgd. Buksa er slitesterk og god på, men designet er ganske merkeleg for ei bukse som dette. På knea og bak har dei prestert å legga inn stumt G1000-materiale der det burde vore elastisk stoff. Då er det etter mitt syn meiningslaust med stretch andre stader. Lommer frampå låra er heller ikkje ideelt.

Trass i dette har eg brukt buksa mykje og kjem nok til å bruka ho til ho er sliten ut.

Mitt råd er at ein heller ser seg om etter ei liknande bukse der heile greia er sydd i stretch-material.

Lundhags Traverse er en "invertert" utgave av Keb, det betyr at i rumpa og på knærne der Keb har forsterkninger med G1000 er det stretch i Lundhags buksa. Men stretch panelene i Lundhags er ikke helt vindtette, og bomusstoffet ellers er tynnere enn Fjellreven, så den er mest en 3 sesongs bukse. Har 2 Traverse bukser, den jeg har desidert brukt mest har kun litt synlig slitasje på sømmene i skrittet. Har også en Keb, men den har jeg ikke brukt enda fordi standardlengden er for lang i beina til meg. Siden beina ikke blir lengre må jeg få byttet til en kort modell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Andreas Moen skrev:

Beklager at jeg blander meg inn i denne diskusjonen med egne spørsmål, men hvordan er denne som en ytterbukse på vinter? Holder den mål så lenge du har godt med ull innapå?

Ja jeg synes det. Jeg klarer ikke å la være å base og herje litt i snøen, men buksa holder seg allikevel tør.  Men om jeg skal ake eller være mye i ro i snøen, så hadde jeg brukt min GTX- bukse. Keb er jo laget for bevegelse. 

Jeg gikk rett i et myrhull her om dagen. Og fikk en stor rift i låret. Såpass at det begynte å blø. Men ikke et eneste merke på buksa. Gjørma var bare å børste av med tørr snø og møkka gikk av. Ble en del klyving i snø også men følte aldri at buksa ikke holdt mål. Tvert imot. 

Kan være litt enig med passform som en annen over her nevner. Men jeg anser ikke det som et problem. På meg blir det litt mye bukse rundt anklene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Andreas Moen skrev:

Beklager at jeg blander meg inn i denne diskusjonen med egne spørsmål, men hvordan er denne som en ytterbukse på vinter? Holder den mål så lenge du har godt med ull innapå?

Min funker fint som vinterbukse. Eneste som den ikke helt egnet seg til var slalombakken. Ble veldig våt bak etter å ha sittet noen runder i stolheisen. Snø fra tryning osv er bar å børste vekk. Slik tørker lett også.

Men en bukse uten stretchpanelene er nok bedre som ren vinterbukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erfarer at min keb bukse ikke er spesielt slitesterk. Har ikke brukt buksen mye men har allerede to rifter som jeg måtte sy etter at jeg kom borti noen kvister langs stien. Det ble også betydelig slitasje i stretch materialet etter at jeg hadde kniven på meg under en 3dagers tur i sommer. Ser også slitasje på rumpa. Jeg har blitt veldig forsiktig når jeg bruker denne buksen og er litt usikker om jeg abefaler den. Ja den ser bra ut, men hjelper ikke dersom den ikke tåler normal bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.1.2016 at 22.41, krokavatnet skrev:

Eg har denne buksa på andre året og er berre passe nøgd. Buksa er slitesterk og god på, men designet er ganske merkeleg for ei bukse som dette. På knea og bak har dei prestert å legga inn stumt G1000-materiale der det burde vore elastisk stoff. Då er det etter mitt syn meiningslaust med stretch andre stader. Lommer frampå låra er heller ikkje ideelt.

Trass i dette har eg brukt buksa mykje og kjem nok til å bruka ho til ho er sliten ut.

Mitt råd er at ein heller ser seg om etter ei liknande bukse der heile greia er sydd i stretch-material.

Så på den som er G1000 på hele buksa i dag. Altså uten stretch. Billigere var den og. 1200 spenn. Spørs om jeg kanskje skal prøve den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.1.2016 at 22.30, Andreas Moen skrev:

Beklager at jeg blander meg inn i denne diskusjonen med egne spørsmål, men hvordan er denne som en ytterbukse på vinter? Holder den mål så lenge du har godt med ull innapå?

På vindstille dager kan keb buksa fungere greit nok med mye under. Men den blir fort kald med litt vind. Buksa er heller ikke vanntett, og snø fester seg på buksa. Mulig dette blir noe bedre om en sitter og gnikker voks på buksa etter hver vask og før en skal på tur (Noe som i praksis ikke alltid skjer...)

I prisklassen til Keb er det et stort utvalg av bukser som er mer vindtett og vannavisende, og som vil fungere bedre på vinterstid. 

1 time siden, duppen skrev:

Jeg erfarer at min keb bukse ikke er spesielt slitesterk. Har ikke brukt buksen mye men har allerede to rifter som jeg måtte sy etter at jeg kom borti noen kvister langs stien. Det ble også betydelig slitasje i stretch materialet etter at jeg hadde kniven på meg under en 3dagers tur i sommer. Ser også slitasje på rumpa. Jeg har blitt veldig forsiktig når jeg bruker denne buksen og er litt usikker om jeg abefaler den. Ja den ser bra ut, men hjelper ikke dersom den ikke tåler normal bruk. 

Jeg hadde samme erfaring med en Keb jeg kjøpte i vår. Etter noen turer var det mange små rifter og hull nederst på beina. Sømmer virket løse, og stretch materialet nuppet seg mye. Etter to måneder med bruk (Ca 30 bruksdager) begynte sømmene i siden å gå opp. Reklamerte på buksa, og fikk ny fra Fjellreven. På den nye buksa virker kvaliteten å være bedre, og har hverken hull eller løse tråder etter 5 måneder med "arbeidsbruk". Strech stoffet har nuppet seg og "sagger" litt på den nye også. 

Generelt en bukse av helt grei kvalitet og funksjon, men som ikke forsvarer prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.