Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til nytt speilreflekskamera


TurBenjamin

Anbefalte innlegg

Hei,

Har i lengre tider brukt et litt gammelt digitalkamera til ca 900 kr. Dette har fungert bra i kulden hvor jeg stort sett er på tur. Men jeg savner det å kunne ta skikkelig fine og klare bilder, og også ha muligheten til å filme i HD med samme kamera. Så nå trenger jeg litt hjelp til å velge et speilreflekskamera som også kan filme i HD og som må tåle noen minusgrader da jeg planlegger telttur på Svalbard om noen måneder :-) Prisen kan ligge mellom 4000- 6000. 

God Jul !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvilket kamerra du ender opp med så ta et ekstra batteri dersom det bruker spesialtyper. Da har du det ene varmt på kroppen og det andre i kameraet. Når det i kameraet er "tomt" bytter du og legger det "tomme" inn mot kroppen. Da får man gjerne noen bilder til ut av det når det sist byttede batteriet er "tomt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollade på prisjakt och valde några paket som jag tycker är intressanta. Båda paketen har två zoomar som är jämförbara i brännvid och ljusstyrka.

Nikon

Pentax

Som det skrivs ovan, köp extra batterier. Gör även så med minneskort, och byt dem under din tur. Om det är fel på något av dem så är det bara de bilderna som du förlorat.

Ta med en plastpåse att stoppa din kamerautrustning i när du går från kalla miljöer till varma. För att slippa problem med kondens!

Ta dig tid att lära dig din nya kamera och utnyttja de möjligheter som finns där jämfört med en kompaktkamera!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Johan2000 skrev:

Skulle jag köpa en spegelreflexkamera inom rimligt pris skulle jag köpt Pentax K30. Antiskak i huset + väderskyddad. Precis vad man behöver på tur.

Dette såg ut som et veldig bra kamera for mitt bruk! Men vet du hvordan det er å filme med ? siden det støtter HD, men med bare 30 bilder i sekundet. Mangen kameraer har jo 60 bilder per sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, TurBenjamin skrev:

Dette såg ut som et veldig bra kamera for mitt bruk! Men vet du hvordan det er å filme med ? siden det støtter HD, men med bare 30 bilder i sekundet. Mangen kameraer har jo 60 bilder per sekund.

K30 har ersatts av k50 som jag länkar till.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TurBenjamin skrev:

Såg dette :) var en grei pris på k50 også.

 

Kjøper du Pentax k50 får du et solid kamea med værtetting og det til en pris som ingen kan matche. Alle Pentax objektiver som er laget kan du også bruke. Jeg har brukt Pentax-utstyr i over 30 år og er meget fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, bostis skrev:

Kjøper du Pentax k50 får du et solid kamea med værtetting og det til en pris som ingen kan matche. Alle Pentax objektiver som er laget kan du også bruke. Jeg har brukt Pentax-utstyr i over 30 år og er meget fornøyd.

Har bestemt meg nå for at de blir Pentax K50, føler jeg får mye kamera for pengene !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, TurBenjamin skrev:

Har bestemt meg nå for at de blir Pentax K50, føler jeg får mye kamera for pengene !

Godt valg! Strekker du økonomien til et pentax K-S2 får du Wifi også....... :-) Send gjerne inn en turrapport med bilder fra kommende Svalbardtur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, bostis skrev:

Godt valg! Strekker du økonomien til et pentax K-S2 får du Wifi også....... :-) Send gjerne inn en turrapport med bilder fra kommende Svalbardtur.

Da var kameraet bestilt :) klarer meg uten wifi tenker eg. Ja det skal jeg gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.