Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Superlight


Håvard Mårstøl

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer å kjøpe nytt telt.  Skal være til meg og bikkja. Må være minimum 2 manns telt.  Og helårs bruk.   Og ikkje noko meir enn 2 kg. 

Sitter å vurderer Helsport superlight serien.  Men er litt skeptisk til duken.  

Tenker også på att hunden utgjør en viss belastning, Med klør, Og rellativ hensynsløs adferd. 

Vurderer også Nallo 2.   

Pris er ikkje nødvendigvis så viktig.  Skal ha det beste, Og det letteste.  Men også visshet om att teltet står, uansett hva som måtte komme av vær. 

Noen som har erfaringer med Superlight serien ?  Hvor mye tåler den ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det letteste og som samtidig står i all slags vær finnes vel ikke. Brukte Nallo i sommer og det har litt sterkere duk enn superlight-serien. Men synes det blafrer noe voldsomt i duken i vind, muligens pga utenpåliggende stangkanaler. Ellers et flott telt. 

Helsport light serien har sterkere duk enn superlight. Jeg har et Ringstind light som er et lett og godt telt. Det er brukt av andre her inne vinterstid, men jeg har enda ikke kommet så langt i min bruk. Er man smart med teltplassering så har man et godt tresesongstelt i Helsport Reinsfjell superlight som har fått gode omtaler her inne. 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre ikke kravene dine er enkle å innfri. Gjør som mange andre har endt opp: Ett lett tresesongstelt og et mer robust vintertelt. 

Jeg har et Reinsfjell SL som er jeg er meget godt fornøyd med, men hadde ikke brukt det på vinteren. Til det er det for "luftig" og lett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener helsport gikk ut med atter SL serien har sterkere duker enn de andre dukene dems jeg? 

Har sjøl Reinsfjell SL, og elsker den til meg og 3 hunder. Fint og lett telt, men kan nok bli litt i kaldeste laget å bruke på vintern vil jeg tro :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.