Gå til innhold
  • Bli medlem

Byer i Norge


Snickers

Anbefalte innlegg

Skal flytte fra Oslo og til en by i Norge som kan tilby et bedre og mer variert friluftsliv. Derfor ønsker jeg å høre med fjellforum-folket om hvilke byer dere anbefaler med disse kriteriene:

- I umiddelbar nærhet av både fjellkjeder og vann (samme om det er hav, fjord eller innsjø så lenge man kan padle noen fine turer).

- Mildt klima med ok temperatur vår og sommer, men samtidig mulighet for ski på vinteren (utelukker de nordligste byene). Ikke et sted som er kjent for mye nedbør eller vind.

- Ok kollektivtransport tilbud og hyggelig bysentrum. 

- Flere etablerte miljøer for ulike friluftsliv aktiviteter (klatring, padling, toppturer osv).

Blir veldig glad for innspill da jeg selv har sett altfor få steder. Planlegger noen lengre turer til våren/sommeren og legger da turen til steder jeg kan se for meg å flytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøndelag har masse nedbør...

 

Nei, reis nordover, det er et Norge du bør få med deg!

lyset, naturen og folka er en opplevelse du ikke får andre steder. 

Så hvis du er på jakt etter det ypperste innen natur, med tinderangling, toppturer på ski, fantastiske strender for surfing, en utrolig skjærgård for padling og et folkeslag som ER anderledes, så er det nord som gjelder!

Hvis du i tillegg tar med de økonomiske fordelene i tiltakssonen (https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/opprettholder-tiltakssonen-i-kommunereformen/id2424803/) så er dette et eventyr du aaaldri vil angre på ;) 

hilsen østafjells :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromsø er vel den eneste byen i landet man kan gå med allværsjakke 24/7 uten å bli stemplet som hipster eller snål. Det er en grunn til det. Fantastiske muligheter for all slags friluftsliv og en veldig trivelig og "cool" by. Jeg fikk bare bodd der et drøyt år, men det var til gjengjeld et av de beste i mitt liv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim så klart. Kort til hav, Hitra og Frøya med padling og fiske. Eller andre veien, en og en halv time til Storlien og Meråkerfjella med massevis av topper, fiskevann og vandreruter, Sylan, Skarvan og Roltdalen, jemtlands fjell. Trondheim er en trivelig by med et glimrende sykkelnett. Bymarka sommer og vinter,sykkel og skiløyper. Bor her,flytter aldri.:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.