Gå til innhold
  • Bli medlem

Vi banker mil til Finnmarksløpet


Øyvind Joppe Gutierrez Lindheim

Anbefalte innlegg

Desember og Januar er de viktigste måndene med trening av bikkjene i gjennom en sesong. Kom hjem fra Fjellet i går og reiser opp i morra igjen. Vi hadde 40 mil på bikkjene fordelt på 3 dager, ikke så veldig gøy når man trener så langt men det er en jobb som må gjøres.

Stort sett dårlige forhold i hele Norge nå, men det var helt greit føre i Rauland 

Som dere ser bruker jeg sitteslede som er utrolig behagelig når man skal trene så mange mil

 

12308455_10156209669095462_6616609371438370450_n.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel kjører vi på Hardangervidda, men i Rauland kombinerer vi skogsbilveier med høyfjellsterreng. Hundekjører miljøet er ikke så veldig stort så vi ringer rundt å hører med andre hundekjørere å spør om hvordan føret er + vi bruker yr.no veldig mye

Skal man bli best er det en fulltidsjobb ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått en del snø her i Pasvik og - tråkka løypa ut hjemmefra ut på elva og innover noen myrer som vi pleier - litt knotete på et parti med myrer og store tuer men blir bedre hver dag som går. Vi tråkker en del selv og her i "nabolaget" er det to hundekjørere som bruker å kjøre 100-mila så det blir fine løypenett med ubegrenset lengde på turene.

Snøen kom litt seint i år men har fått spannet godt i gang så de er nok klare til kona skal kjøre Bergeby 350 i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som har snø! Her er det fortsatt ømt kne etter tur med gravity sparkesykkelen på glatta for drøye 2 uker siden. Men når snøen kommer er det milevis med dedikerte hundeløyper i nærheten + masse skogsbilveier og islagte vann vi brøyter løype på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dæven Vegard, det var lenge siden. Hørte noen rykter i høst om at du hadde skaffet deg noen bikkjer fra Finnmark, stemmer dette? 

Nei jeg samarbeider ikke med Ralphen lenger, har noen egne bikkjer + jeg samarbeider med Yngve Fagerli. Skal ikke kjøre løp selv i vinter siden jeg ødela hånda i fjor i lille Alaska hos Ralphen. Tok noen fingre med øksa som er ennå vonde og ikke funker enda :P Men skal kjøre Femund og Finnmark neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.12.2015 at 22.24, Øyvind Joppe Gutierrez Lindheim skrev:

Som regel kjører vi på Hardangervidda, men i Rauland kombinerer vi skogsbilveier med høyfjellsterreng. Hundekjører miljøet er ikke så veldig stort så vi ringer rundt å hører med andre hundekjørere å spør om hvordan føret er + vi bruker yr.no veldig mye

Skal man bli best er det en fulltidsjobb ja :)

Forutenom dette, har dere noe eget forum som brukes innad i hundekjørermiljøet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske fint å være ute med spann om dagen. Har kommet bra med snø her i nord også, så nå slipper vi å knuse sleder utfor skogsveier. Deler av traseen til Finnmarksløpet har blitt kjørt opp så fort det ble snø, så forhåpentligvis blir det noen parti på det lange som har god såle ;-) 

 

Redigert; en er ikke akkurat den beste husmor/-far som hundekjører. Det er mye innendørs som blir nedprioritert for å fikse sleder, liner, sledebager m.m. Samt alle timene ute med hundene.

Endret av Lumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 15. desember 2015 at 20.11, martin.m skrev:

Jeg har tenkt tanken på om vi skulle ha et eget hundekjøringsforum, samt diskutert det med Markus Ingebretsen. Vi skal ta en intern diskusjon på det @Øyvind Joppe Gutierrez Lindheim og @Henrik 

 

Norsk Siberian Husky Klubb har et eget forum på ning, http://norsksiberianhuskyklubb.ning.com. Men mye av aktiviteten der har flyttet seg til Facebook, etter at det ble opprettet grupper der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eli Ja jeg merka meg at det er helt dødt på ning, meldte meg inn der i forumet tidligere ifjor høst men ble litt skuffa over at det ikke skjer noe der og jeg er ikke på Facebook. Kjekt for oss som driver å vurderer forskjellige raser også å kunne delta i slike fora eller lese info en lurer på. Har hatt siberian husky og var medlem av klubben for endel år sia så hat jo noe erfating med rasen. Men kjekt å kunne få vite mer input på Grønlandshund(har nettopp hatt en Grønsky, miks grønland-siberian) og Malamute som jeg også vurderer. Kjekt for de som skal kjøre konkuranser og de som bare er nysgjerrige og vil vite mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.