Gå til innhold
  • Bli medlem

Nyttårsaften på Hedmarksvidda


ostr

Anbefalte innlegg

Min fru og jeg tenkte vi kanskje kunne prøvd oss på noe så vågalt som å feire nyttår ute. Da ønsker vi isåfall å gjøre dette ved et sted med god utsikt så vi kan få med oss fyrverkeri og samtidig kunne fyrt opp et bål i nærheten. Finnes et slikt sted i nærheten av Hamar? Om noen ønsker å bli med på dette, ville dere selvfølgelig være mer enn hjertelig velkommen til det :-):-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke akkurat på Hedmarksvidda, men Høsbjørkampen er ganske lett tilgjengelig og har en spektakulær utsikt over Hamar, Brumunddal, Ottestad og Mjøsa. Selv om det ikke akkurat er i villmarka, så er det vel mulig å komme langt nok fra folk til at en kan fyre litt bål der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsbjørkampen, Bangsberg, Bjørgeberget ev. ett av høydedragene på Nes eller Helgøya. Det er nok på de stedene i nærheten av Hamar som du har sjangs til å se noe fyrverkeri. Lenger opp på Hedmarksvidda kommer du for langt unna tettstedene til å se fyrverkeri i særlig grad.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill. Uten tvil et moment å ikke komme seg for langt inn. Tror nok vi finner på noe annet enn de toppene som er nevnt. Blir litt i overkant befolkningsnært. Var innstilt på at det skulle bli vanskelig å finne noe som svarte til ønskene våre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jepp, en plass litt sør for Nordhue, Nersæterberget. Litt i overkant begredelige værutsikter førte imidlertid til at det ble avblåst. Sur vind, dårlig sikt osv. gjorde at vi valgte en annen feiring i år. Takker allikevel for gode innspill ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde kanskje kunne fungert ja. Jeg går egentlig rundt og innbiller meg at en kommer litt i skyggen av Budorområdet, særlig i forhold til sikt mot Mjøsa, når den er i det området. Men når jeg er der så blir jeg alltid like overrasket over hvor vidt en egentlig ser derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.