Gå til innhold
  • Bli medlem

Gapahuk på østlandet?


Imp

Anbefalte innlegg

Min 5 år gamle pjokk har bestilt tur og han vil gjerne prøve å ligge i gapahuk. Mor vil samtidig slippe å ta med minst mulig, derfor hadde det vært kjekt med ferdigbygd gapahuk. Noen som kan tipse om en slik på Østlandet? Den eneste jeg får opp i nærheten er i Trillemarka, og det er ørlite grann langt unna. Vi skal på tur helgen om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å bruke kartet på godtur.no? under "anlegg og turmål" kan man merke av for gapahuker. Nå vet jeg ikke om det er til å stole på, men man får i alle fall opp endel. De jeg kjenner til sånn personlig ligger på Finnskogen og det er vel lenger unna enn Trillemarka for deg.

Edit: det er mulig jeg bare hadde flaks med det søket jeg la inn, og at det slett ikke var så mange å velge i :P 

Endret av Heriks
Skriveleif .. eh, skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 3m x 4m presenning kjøpt for hundrelappen  på biltema eller lignende, 30 - 40 meter med flaggline (ikke kjøp glatt plastikk-tau a la de blå en finner rundtomkring i div butikker, er for stivt og glatt og fliser seg opp). Del opp tauet i fire like lengder, bind dette i hvert hjørne.  Trenger dere mer plass og tak over kålrabien så kjøp dobbelt opp av det forannevnte. Kjapt å spenne opp, vanlig presenning er ofte lettere enn slike fancy greier kjøpt i sportsforretninger som folk her kaller 'tarp' og ikke så farlig med mht gnisthøl sia de lettere kan erstattes med ny billig presenning, færre spor etter dere (forutsatt at dere tar med presenningen(e) tilbake igjen (de kan jo brukes mange ganger til flere turer), sparer trærne sia dere ikke trenger å lage rajer til tak og å tette dette med granbar (kjappere å lage enn en oppskrytt(!) tradisjonell granbarhytte).  Med dette er dere mer frie til å velge turområde nært eller langt unna, og har den fleksibiliteten med at dere ikke trenger å være avhengig av at en fast gapahuk er ledig akkurat da dere skal ut! :ahappy: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for alle tips! Vi har bestemt oss for Vansjø (takk til 7homas!) og en av gapahukene der, så det blir spennende. Det er meldt liten storm ved kysten av Østfold i morgen, det tror jeg vil krydre opplevelsen. Det lillegutt gleder seg aller mest til, er nok å prøve den nye vintersoveposen, og å ha mamma heeelt for seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.