Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatring i Grefsenkollen, Oslo


Henrik Hillestad Løvold

Anbefalte innlegg

Hei!

Det ryktes at det er et klatrefelt i Grefsenkollen i Oslo. Jeg bor 5 minutter unna, så dette synes jeg høres interessant ut. Er det noen som vet hva slags ruter det er (vanskelighetsgrad, lengde, bolter..?), og evt. hva som bør medbringes av utstyr? Har funnet en guide frem til der ruten begynner på google, så jeg vurderer å gå opp og ta en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge Oslo-føreren så er det 17 ruter der, stort sett grad 4-6.
Ti av dem er naturlig sikret, seks er boltet, og én er blandet.
Føreren forteller at det er noe løst der, spesielt på venstre side av klippen, og at "hjelm anbefales, særlig for sikrer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelm er å anbefale, det er mye løsstein på toppen av klippen slik at rigging av topptau eller annen ferdsel over klippen lett kan medføre at småstein raser ned....

Grefsenkollen tørker seint etter vått vær så sesongen er nok over nå... 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.