Gå til innhold
  • Bli medlem

Magicshine - multisportlykt


RoyN

Anbefalte innlegg

Noen som bruker eller har testet Magicshine-lyktene som XXL selger og kan si noe om kvaliteten? Kjøpte en Led Lenser hodelykt som varte et par turer før lysstyrke-regulatoren? ble ødelagt og gidder ikke gå å oppleve det samme en gang til. Den skal først og fremst brukes som hodelykt i marka, men og på sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg noen syklist, men vil tro at dersom du skal ha noe som skal dekke begge områder så trenger du en lykt som både har dimming og fokus. Du vil sannsynligvis ønske en lang, smalish og relativt lyssterk stråle for sykkelen, og en bred, dimmbar (iallfall om du er som meg, og liker å beholde nattesynet mest mulig i tillegg til tilleggslys) for fottur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RoyN Jeg kan anbefale deg Lenser LED H14.2 ( Exsempel )

Luminous flux: MAX 350 lm - MIN 60 lm
Burning Life: MAX 8 h - MIN 60 h
Lys radius: Max 20 m  - min 3 m
Beam Distance: med lys radus av 3m MAX 260 m og 20m med MIN 100 m fjert. - Trinnløs.
Vekt: 400g inkl. batteri
 
Jeg ha lykt på 4 år i regn og snø.
Trenger 4 AA batteri. For vinter søker om Leser led med skjøtekabel (H14), så du kan ta batteri boks til jakke. Hvis du kjøpe normalt H14.2 du bruke litium batteri ( til - 40 grader). Hvis batteriene er lave lyset blinker. Deretter redusere kraften litt. Ha alltid noen ekstra batterier med deg.
 
Her er også en video med god oversikt.
Endret av Xperiment
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par magicshine lykter. Riktignok ikke kjøpt de på xxl men er samme produsent. Første var en 900lm lykt bestilt fra kina, de begynte føre samme modell på xxl etterhvert. Den er vel nå 4 eller 5 år gsmmel og fungerer som bare det. Bruker den mest på sykkelen for tiden men også brukt mye på ski. Originale hodebåndet er litt kjipt. Batteriet har heller ikke tapt seg noe jeg har merket.

så kjøpte jeg en 1600lm på birksport også produsert av magicshine. Litt større men ikke tyngre. Her fulgte det med et kraftigere hodebånd så den har jeg brukt mest på ski. Denne er vel nå 2 år gammel og har fungert prikkfritt,  sammme med batteri. 

Eneste svakhet på de er at ledninger blir veldig stive i kulde en kan knekke isolasjonen. Ekstra kabler koster dog lite på xxl eller fra dx.com.

Sånn til bruk på telttur blir de jeg har litt store, men jeg er mest ute på sommeren og trenger ikke så mye. Skulle jeg ut nå snarr eller på vintertur er det klart aktuelt å ta med en av de. På laveste lystyrke mener jeg de holder 10-12 timer på ett batteri. Det lysere alikevel bedre enn mindre hodelykter jeg har.

ser xxl har en del nye modeller nå, de har jeg ikke sett på enda. Men vil tro de er enda lettere og mindre enn de tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har en magicshine. Bra kvalitet på lampan, men batteriet laddar ur sig själv på nolltid. Bra ljus som både är starkt och sprider bra. Jag funderar trots det usla batteriet på att köpa en till. Klart bästa ljuset av dom lampor jag sett och priset hos XXL på salg var helt OK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den første single lykta de kom med. Den på 900L. Helt ok lykt, men stort og klumpete batteri. Litt klønete funksjonalitet med Høy-Lav-Blink. Veldig dumt at den blinker mellom lav og høy når jeg sykler i 30km/t og skal blende opp etter å ha møtt en bil hvor man må blende ned.

Selve lampa blir VELDIG varm. Altfor varm til å ta på hvilket gjør det vanskelig å bruke knappen uten å brenne seg på fingrene. Om sommeren. På vinteren, på skitur blir den ikke så varm, naturlig nok.

Mener en avis testet masse lykter omtrent da jeg kjøpte min og MagicShine kom ganske dårlig ut med tank epå oppgitt lumen, men pris og reell effekt tatt i betraktning kom de greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fjor høst byttet jeg fra ledlenser til denne https://www.xxl.no/magicshine-mj-880-multi-sykkellykt-plus-kit/p/1092255_1_style

og angrer ikke ett sekund, plenty med lys både i bredden og lengden, er i bruk vær dag i skogen når jeg går med hunden. fikk brudd i batteriledningen en gang, men den byttet de ut på xxl uten spørsmål.

kan virkelig anbefales, som og ha en billykt.

ledlenseren har siden kun blitt brukt til utlån.

Endret av Trond Arvid Hagen
tilleg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig fornøyd med min mj-880 lykten, super lys for en bra pris. Har hatt den i fire år og brukt den mye, og ikke noe som har blitt ødelagt sålangt. 

Det negative er at batteriet er litt klumpete (hvertfall det største, som det er det jeg har), samt at ledningene er ganske stive, og ikke alltid like kult når du har lykten på hodet. Men, det er jo i hovedsak en sykkellykt. På laveste lysnivå, er det som regel mer enn nok lys til det meste, og da varer det største batteriet hele dagen (har brukt den mer enn 8 timer i strekk). Synes hodebåndet som fulgte med er veldig lite, og kan være en utfordring hvis du har et stort hode eller har tykk lue eller lignende.

Alt i alt, en veldig bra lykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også brukt MJ-880 lykta et par år. Veldig fornøyd med styrken og justeringsmulighetene. Bruker veldig mye strøm på full guffe men sjelden bruk for det til vårt bruk. Verdt å bytte ut hodebåndet som andre allerede har nevnt - den man kan kjøpe ekstra er mye bedre. Har hatt noen kavelbrudd, en på stumpen fra batteriet og en på forlenger biten. Litt stive ledninger som nevnt, så noe å passe på i kulda. Klumpete batteripakke - men ikke noe problem når man kjører hund med store parkaser som vi gjør. 

De eneste gangene vi har hatt bruk for full styrke er om høsten når det er mørkt og vått ute - om vinteren bruker vi stort sett de to laveste trinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.