Gå til innhold
  • Bli medlem

Drømmejobb for fjellforumere


Heriks

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, JanRH skrev:

Drømte om å bli fjelloppsynsmann som guttunge, men jeg tok feil utdannelse :)

Jeg tok utdannelsen i sin tid (var en drøm hos meg også), men er ungdomsskolelærer nå og trives svært godt med det. "Frynsegodene" er jo gode som lærer (lange avspaseringsperioder). :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Bjarne H.S. skrev:

Jeg tok utdannelsen i sin tid (var en drøm hos meg også), men er ungdomsskolelærer nå og trives svært godt med det. "Frynsegodene" er jo gode som lærer (lange avspaseringsperioder). :) 

Ikke dumt :)

Hadde jeg kunne valgt om igjen hadde jeg kanskje valgt guttedrømmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heriks skrev:

Ingen tvil om at det er mange om beinet på naturforvaltningsstillinger, men naturforvaltere kan brukes til mye rart :) Jeg har nå kvalifiseringa i orden også jeg (master, naturforvaltning) men holder meg innenfor et annet interesseområde sånn jobbmessig. Skjønt får da bruke naturmangfoldloven i jobben min også .. 

Apropos sysselmannen, er et par stillinger der også: https://www.naturviterne.no/stilllingsannonser/radgiver-natur-og-artsforvaltning-article17424-426.html 
Kunne faktisk vært litt interessant å slenge inn en søknad, men det var dette med å flytte med hund til Svalbard og ikke minst tilbake igjen da... (også liker jeg jo ikke vinter da, et år eller 3 på Svalbard burde vel ha rettet på det :P ) 

Prøv! Om du har lyst går vel slike praktiske problemstillingar fint å løyse?  Dog litt verre med å ikkje like vinter 🤣 der oppe vil dei jo gjerne ha Svalbarderfaring, vinterfelt, båtfører og scooter som tilleggskompetanse, men det er jo relativt greit å ordne. 

Eg vonar å skrive ein master eg og, men må ha noko meir bio først, så er eg kanskje klar ved Ås om litt. 

Men du vil ikkje søkje fjelloppsynsjobben då? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tessatroll skrev:

Prøv! Om du har lyst går vel slike praktiske problemstillingar fint å løyse?  Dog litt verre med å ikkje like vinter 🤣 der oppe vil dei jo gjerne ha Svalbarderfaring, vinterfelt, båtfører og scooter som tilleggskompetanse, men det er jo relativt greit å ordne. 

Eg vonar å skrive ein master eg og, men må ha noko meir bio først, så er eg kanskje klar ved Ås om litt. 

Men du vil ikkje søkje fjelloppsynsjobben då? 

Er vel i grunnen ganske fornøyd der jeg er, var i grunnen bare Svalbard som virket sånn passe eksotisk at det kunne være artig å prøve. Men jeg leter egentlig ikke etter ny jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heriks skrev:

Er vel i grunnen ganske fornøyd der jeg er, var i grunnen bare Svalbard som virket sånn passe eksotisk at det kunne være artig å prøve. Men jeg leter egentlig ikke etter ny jobb. 

Ingenting betre enn å vere nøgd der ein er :) det er eg og. Men eg vil ikkje vere der resten av mitt liv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tessatroll skrev:

Ingenting betre enn å vere nøgd der ein er :) det er eg og. Men eg vil ikkje vere der resten av mitt liv :P

Har vel ikke akkurat ambisjoner om å gå for gullklokka jeg heller, men akkurat for nå er det nå greit nok (og plutselig har tida gått og man har vært et sted _litt_ lengre enn man hadde tenkt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Visst jeg hadde laget en post om drømmejobber en gang, artig å lese seg gjennom gamle poster. Skjer mye rart på 3 år, man kan f.eks. ende opp på Svalbard :D 

vel, her er en drømmejobb til for en som er på jakt etter nye eventyr:
 https://www.jobbnorge.no/ledige-stillinger/stilling/196936/utmarkskonsulent
Fjelloppsyn i Børgefjell 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har drømmejobben, på et lager. 😁

Mange jeg kjenner har spurt hvorfor jeg ikke jobber med noe tur/trim/friluftsrelatert, jeg som er ute å "turer" ukentlig, året rundt, og gjort det i snart 20 år. 

Mitt svar er da, at jeg bruker tur, natur og trim som "terapi", energitlførsel, og at jeg kan opprettholde stort matinntak, og tror det vil ødelegge noe av gleden ved å glede seg til helga/ferie, om jeg driver med hobbyen på dagtid, hver dag. 

 

Endret av DenGladeVandrer
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Kanskje ikke den helt typiske drømmejobben, men drømmer man om å prøve seg et år på Svalbard og er litt intressert i friluftsutstyr (og det er det jo en og annen på dette forumet som er ...) så går det an å prøve seg på en jobb i sportsforretningene :)1 års vikariat i Longyearbyens største Outdoor-forretning!
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.