Gå til innhold
  • Bli medlem

Høvik/optimus primus


Odd Bjørn

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har et par gamle primuser jeg tenkte og restaurere. Men jeg lurer litt på om jeg mangler en "kappe" under brennerene eller om det er slik de skal se ut ( se bilder).

Hvis noen har noen gode tips på fremgangsmåte når det gjelder og få disse i gang igjen så setter jeg pris på det :)

20151115_230222.jpg

20151115_230230.jpg

20151115_230251.jpg

20151115_230254.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av disse gamle primusene hadde en plate på toppen for at ikke grytene skulle velte, men det hjalp ikke meg da jeg var 10 - 11 år og var på ferie på min tantes hytte. Lørdag var det risgrøt og den stod og kokte på en sånn primus. Ingen rørte i gryta så det kunne jo jeg ta meg av, og dermed havnet både primus og grøtgryte på bakken.  Jeg husker ikke hva vi spiste den dagen, men gryta og grøten som lå utover gresset husker jeg godt.

860759_BB_00_FB.EPS_250.jpg

Endret av REs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dsk skrev:

Jeg ser at du mangler et bein også.  Hadde vel endt opp med å skru sammen de beste delene til en primus.

Deler er fortsatt tilgjengelig på finn.no

dsk

Tenkte og ta et bein fra den på det øverste bildet og flytte over på den nederste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.