Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste kokeutstyr for langtur vinter


Morten V

Anbefalte innlegg

Annonse
44 minutter siden, tberg4 skrev:

Har begynt å pakke i sånne store plast bokser inni pulken så nå er brenner montert hele tia, genialt å enkelt med sånne bokser, kommer til å handle ny pulk til veintern enten 188 eller 200Cm (Sanitetsutgaven fra fjellpulken, så blir 4 eller 5 plast bokser i pulken, kjempe system i sakene, hurtig utpaking av pulk, flere bord inni teltet :):)

Plastbokser er genialt. Har kjørt med tre bokser i en 155 liters Fjellpulken bag i vinter. Boksene rommer det meste, bortsett fra en tørrsekk med klær, vannflasker og termoser. Da er det bare å bære hele baggen inn og så har jeg flott bord ved siden av underlaget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Tror jeg

12 timer siden, paddelunde skrev:

Har samme problem selv. Funnet noen løsning?

Mener jeg plukket primusen helt ned og renset den, samt fjernet rensenåla som sitter under dysa. Mener den ble lett sittende fast. Kjøpte servicekit og har byttet den i ettertid. Funker fint nå. Bruker en omnifuel med silencer når jeg padler kajakk, så den er ikke brukt siden i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 28.10.2015 den 18.05, Nordhauk skrev:

Kan kun snakke for min MSR Whisperlite, som er jeg er ekstremt tilfreds med. 100% driftssikker så lenge jeg har hatt den, og så brenner den behagelig stille, og med meget god effekt. Stor fin, blå flamme. Kan justeres ned til at den bare står og "hvisker" på et minimum. Veldig enkel å bruke, og tilnærmet vedlikeholdsfri. Blåser den kun ren, og tørker av med spritserviett etter bruk. Anbefales på det sterkeste, gjerne sammen med et Kokiro primusunderlag. 

Kva brenne du den på da når den fungere så bra? bensin eller parafin/tennvæske eller noke anna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.