Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommerturne 2016


Mbhenriksen

Anbefalte innlegg

Sitter å planlegger en aldri så liten sommerturne neste år. Skal sette meg i bilen med Kajakken på taket og teltet i bagasjerommet og sette kursen vestover fra Tønsberg

Planen er å oppleve mye bra norsk natur i stede for å sette meg på et fly til syden. Tenkte først å stoppe i Stavanger traktene å bestige prekestolen. Videre er det Kjæragbolten som står for tur, før veien videre går til Vøringsfossen. Så er neste stopp på min plan Div fjorder på vestlandet. Planen er å ende opp i Trondheim før jeg setter kursen sørover til Tønsberg igjen, men er litt usikker på hvor jeg skal dra utover de vanlige "turist" plassene. Kommer til å kjøre ut mot havet og videre nordover etter vøringsfossen. Noen turforslag? Like gjerne toppturer som kajakk turer.

 

Alle forslag taes imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istedet for å gå de vanlige overfylte stiene til Prekestolen og Kjerag, hva med å padle inn Lysefjorden og gå stiene som går opp fra Bratli og Flørli? Det blir litt lengre tur, men garantert mye finere også.

Lengre nordover er det veldig mye fine dagsturer eller turer med 1-2 overnattinger langs med fjordane. Anbefaler også å kjøre fra Årdal og over Tindevegen til Turtagrø hvor det er massevis av fine toppturmuligheter i Hurrugane vest i Jotunheimen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Oddbjørn. Altfor mye "vanlig" her, syns nå jeg ;) Jeg vil gå der det ikke er folk, og oppleve de usette stedene.

Tips: Parkèr bilen i Vik i Sogn. Padle til veiløse og uendelig vakre Finnabotn. Telte og bli vekket av 40 nysgjerrige geiter og se hjort som beiter i fjellsiden. Padle videre til Sørbøvåg. Steile flotte fjell og mye fisk. Drøm deg tilbake i tid da vikingene seilte her ute. Det er magisk.

I Sognefjorden har du også fine teltmuligheter på forlatte boplasser nede ved sjøen. 

Ta så turen til Indre Sogn og opplev Lustrafjorden fra kajakken, Veitastrondsvatnet, gå inn til Jostedalsbreen fra Veitastrond. Ta en tur til Kaldakari, spesiell fjelltopp som er krevende, men spennende å nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.