Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til truger?


Hapa

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe et par truger og søker litt info fra noen med erfaring. Hva er tingene man bør se etter for å sikre seg at trugene har god kvalitet og brukervennlighet?

Har søkt litt på nettet og ser at Tubbs Mountaineer får mye skryt. Noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. 

Jeg har erfaring med Tubbs Mountaineer. Dette er er meget robust,kraftig truge som har stor brukervennlighet. Har brukt mine i 1 sesong og er veldig fornøyd.

Skikkelig gode stegjern og føler jeg har et veldig godt grep med dem. God hælløfter hvis du skal gå bratt. Enkel å feste og løsne fra beina, God å gå med. 

ANBEFALES. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Tubbs Mountaineer, kjøpte de etter å ha lånt et par på en trugetur, var ikke så veldig i tvil om hva jeg skulle ha når jeg skulle ha egne.

I forhold til Jurney som er foreslått, så er det noen forskjeller:
Mountaineer har mer aggressive stegjern, det er annen innfesting av bindingen, dette kan ha innvirkning på stivhet og hvodan pivoteringen er. Bindingene er også mer brukervennlig på Mountaineer. På mountaineer drar du i to hemper på hver side av skoen for å stramme, og i "håndtaket" i midten for å slakke. Hælstroppen drar du bare i, så smetter låsen på plass i hullene, ser ut som du må tre den litt mer manuelt inn i hullet på Journey.

Om du har litt is i magen, så kommer de nok på tilbud, jeg kjøpte mine på XXL vennefest til 25% rabatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Tubbs Mountaineer 36 og må si meg fornøyd med disse. Som Omnilite beskrev er bindingene brukervennlige, og de virker relativt solide. Bæreevnen er også bra, og ja stegjernet er aggresive; gir godt feste på skaren. Ett minus med Mountaineer er at de i begynnelsen kan virke som noe klumpete og tunge til teknikken sitter. Leste en plass at noen mener de er best egnet for "bortovergange" og mindre egnet for "oppovergange i bratt terreng" . Personlig synes jeg det går greit; bruker også skistaver. Det finnes ett utall av typer og merker på truger, samt prisklasser, men tror du blir relativt fornøgd med Tubbs Mountaineer.

Lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 15.10.2015, 19.02.09, Omnilite said:

Jeg har også Tubbs Mountaineer, kjøpte de etter å ha lånt et par på en trugetur, var ikke så veldig i tvil om hva jeg skulle ha når jeg skulle ha egne.[...]

Om du har litt is i magen, så kommer de nok på tilbud, jeg kjøpte mine på XXL vennefest til 25% rabatt.

Vet ikke om jeg har så mye is i magen at det gjør noe, med får nå uansett et par Mountaineer 36" i posten etter den omtalte rabatten hos XXL nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt Tubbs Mountaineer et par sessonger i variert terreng og turer opp til 6 timer. Veldig fornøyd. Synes de er gode i bruk og stegjernene sitter godt. Har også brukt et par andre typer Tubbs av de rimeligere, og var ikke i tvil da det var salg hos XXL. Ser frem til sessong tre!

Enig i anbefalingen av å bruke staver sammen med truger. Gjør det selv og synes det er lettere å gå i litt tung sne med stavene. Bærer skaren godt er det ikke like stor forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.