Gå til innhold
  • Bli medlem

NRK's nye villmarksserie


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

https://tv.nrk.no/program/DVNA52003115/norges-villmarker-skogen

 

Det var et utrolig flott program de presenterte i kveld. Det er vel bare å glede seg til fortsettelsen.

Litt kuriosa - men ser i introvideoen at de fløy over Golvertinden og mot N Biseggvatn - Biseggskardet i Introen. Artig å kjenne seg igjen. Ellers er det vel best at de fleste stedene de har filmet forblir en hemmelighet - f.eks. bjørnen som kommer ut av hiet,

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg fikk også med meg det programmet til A. Nævera og kompissen. Bruker å være bra programmer det.

 

Men det var også et program fra Røyken og Lier (Buskerud) i kveld, på samme kanal. Sykkeltur på gamle nedlagte jernbanetrasser. Fin tur. Men de kunne nok vist mer av den flotte naturen, selv om noe kom frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men det var også et program fra Røyken og Lier (Buskerud) i kveld, på samme kanal. Sykkeltur på gamle nedlagte jernbanetrasser. Fin tur. Men de kunne nok vist mer av den flotte naturen, selv om noe kom frem.

Ble ikke helt klok på det programmet når jeg så det. Var noe med klesdraktene som ikke stemte med dagens mote. Måtte sjekke og det var fra 1995 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem

Flott serie. Nævra har jo holdt på med dette lenge. Husker han hadde en film fra Altaelva som gikk på NRK på 80-tallet og som man kunne få på VHS. Dette var før det ble trendy både med fluefiske og annet friluftsliv. Mener han var involvert i en fluefiskefilm etter ørret og, der var det noen folk fra nå nedlagte Stream Side Service som var med. Fikk aldri rede på hvilken elv de var i. Den gangen var jo dette et smalt, subkulturelt fenomen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke helt klok på det programmet når jeg så det. Var noe med klesdraktene som ikke stemte med dagens mote. Måtte sjekke og det var fra 1995 :)

Du har helt rett, det er en 20 år gammel film. Likevel en fin sykletur, for folk i området. Og det er mye gammel historie, som ikke ble nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin serie. For det meste så likte jeg programmet, men det er en uting at Nævra fortsatt dikter opp dramatiske historier som han presenterer som dokumentar, som f.eks elgen som kommer bort fra moren og så et elgekadaver fra en annen årstid og et annet område som presenteres som den samme. Typisk amerikansk naturprogramregi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.