Gå til innhold
  • Bli medlem

Råfin overnattingstur til Midtre og Store Hellstugutinden


Þróndeimr

Anbefalte innlegg

Annonse

Wow Þróndeimr!

Igjen en serie med fantastiske bilder fra flotte tinder.

Synd at bildene ikke var fra august, da hadde du stilt sterkt i fotokonkurransen vi har gående.

Det var bra det gikk bra nok med kneet slik at du kom deg ned og hjem, skummelt med slike luftlommer under snøen (har vært utsatt for det samme selv), men håper det ordner seg greit med kneet ditt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for positive kommentarer, alltid hyggelig med respons på en tur med bilder som krevde sitt av energi underveis!
 

For noen sykt flotte bilder og for en tur  :) Overnattingsstedet så spektakulært ut. Tydelig at man går glipp av noe når man ligger og sover. Det er jo så flott en årstid nå med overgangen mellom høst og vinter. 

 

Ja, den senga er god på nettene, så man må manne seg litt opp skal man ligge ute under åpen himmel oppe i fjellene i de temperaturene som er der. Resultatet er en tur som knuser alle andre turer! :D 

 

Wow Þróndeimr!

Igjen en serie med fantastiske bilder fra flotte tinder.

Synd at bildene ikke var fra august, da hadde du stilt sterkt i fotokonkurransen vi har gående.

Det var bra det gikk bra nok med kneet slik at du kom deg ned og hjem, skummelt med slike luftlommer under snøen (har vært utsatt for det samme selv), men håper det ordner seg greit med kneet ditt videre.

 

Takker, hevelsen i kneet er nok helt borte i morgen tipper jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for, at du deler din fantastiske tur med os. Meget flotte fotos!

 

Det er også et sjovt, og flot foto med lang eksponeringstid af din bestigning af Midre Hellstugutinden, hvor din hovedlygte viser din rute hele vejen. Er der en særlig grund til, at du er nede I bakken mod øst?

 

Også dit andet foto af din camp I månelyset med stjerner er fantastisk. Og jeg ved, at det typisk kræver en hel del arbejde at få eksponeringstiden på plads - eller det ville det gøre for mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er også et sjovt, og flot foto med lang eksponeringstid af din bestigning af Midre Hellstugutinden, hvor din hovedlygte viser din rute hele vejen. Er der en særlig grund til, at du er nede I bakken mod øst?

 

 

Hvis du ser på det bredere lyset på bakken så har han gått ryggen hele veien. Det er bare fordi hodelykta tross alt sitter på hodet at lyssporet fra lykta ser ut som den ligger lengre ned i bakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for, at du deler din fantastiske tur med os. Meget flotte fotos!

 

Det er også et sjovt, og flot foto med lang eksponeringstid af din bestigning af Midre Hellstugutinden, hvor din hovedlygte viser din rute hele vejen. Er der en særlig grund til, at du er nede I bakken mod øst?

 

Også dit andet foto af din camp I månelyset med stjerner er fantastisk. Og jeg ved, at det typisk kræver en hel del arbejde at få eksponeringstiden på plads - eller det ville det gøre for mig.

 

Takk!

 

Som Oddbjørn sa så stemmer det. Hovedgrunnen til at jeg gikk litt ned på siden på slutten, og ikke rett opp til der kameraet sto var fordi da ville lys-søylen ta mye plass i bildet, slik som i dette testebildet:

MHY0OEFZ.jpeg

 

Jeg tok tilsammen 17 bilder av campen med eksponeringstid på 30sec. Finelebildet ble en kombinasjon mellom to av bildene, da jeg ikke klarte å redigere ett perfekt bilde av både meg(hodelykt-lyset) og fjellet i bakgrunnen. Jeg måtte derfor redigere to bilder, og manuelt sette de sammen etterpå, noe som vanligvis krever litt tid, spesielt da lyset fra hodelykten ligger over to lag og måtte gjøres gjennomsiktig.

 

Det tok nesten 2 timer å ta alle bildene av både campen og toppturen til Midtre Hellstugutinden som igjen ble to bilder. Alt for bildet! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.