Gå til innhold
  • Bli medlem

Søkefunksjoner GPS garmin


Anbefalte innlegg

Re.: Søkefunksjoner i Garmin tur GPS.

 

Sikkert basic for mange men jeg spør her: 

Jeg skal kjøpe GPS for turer og lurer på om det er mulig å søke på Garmin GPS etter navn som ligger inne på kartet? Eks. navn på ett vann, for så å få den til å velge rette sti dit. Eller kan dette kun planlegges i Basecamp på forhånd og legges inn? Eller må dette gjøres ved å søke rundt på kartet til man finner det og markere som waypoint?

 

Er dette event. en funksjon som kun er i noen av modellene til Garmin? (Vurderer Garmin Oregon 600.)

 

takk for all hjelp! 

 

Mvh

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Eg har selv en Garmin GPSmap 62S som eg har vært veldig fornøyd med, svært god batterikapasitet og enkel betjening selv med de store vindvottene på. I tillegg har den vist seg å tåle det meste av vær og vind.

I topokartet fra Garmin ligger det en stor samling predefinerte og søkbare navn og interessepunkter, men ikke en komplett samling.

Eg synes selv det blir litt tungvint å søke opp og taste for mye innpå selve gps`en, så bruker stort sett basecamp før eg drar ut. Der kan du søke opp og finne ferdige ruter eller enkelt sette opp dine egne ruter og laste disse over på gps`en før du drar ut. Da er det også mye greiere å få oversikt over hele ruta man har tenkt å gå. I teltet, eller ute på tur, kombinerer eg stort sett alltid med papirkart og kompass for videre ruteplanlegging slik at eg også der har god oversikt over hele ruta. Men med litt zooming og merking i kartet på skjermen er det likevel enkelt å sette opp veipunkter og ruter direkte på gps`en når man bare har bestemt seg for hvor man skal gå. Evenutelt kan du også legge inn koordinatene om du har disse tilgjengelig :)

 

Lykke til!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.