Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekte friluftsliv eller . . . . . . .?


REs

Anbefalte innlegg

Annonse

Kanskje han skjønte at det ble en sinna kone han kom til å møte hjemme og ville utsette det i det lengste?? Jeg hadde hatt ett forklaringsproblem hjemme jeg i allefall. " Du skjønner fisket var så bra , og været bare perfekt. Glemte meg helt bort"….

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo bra at han ble funnet da. Jeg for min del vil ikke være så vitsete med det som har skjedd. Jeg jobber i psykiatrien, og har sett mange personer med store problemer som oppfører seg lignende. De er helt "utkoblet" på hva de gjør og hvordan det oppleves for de som er pårørende. At han har problemer er åpenbart, men jeg skal ikke påstå at de er psykiske. Det kan jo være hukommelsestap eller lignende. Håper han nå får den hjelpen han trenger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden å ta seg en slik "Walkabout", men kostnaden for leteaksjonen håper jeg at han er "Villmann" nok til å dekke.

Det slipper han nok å tenke på. Jeg antar at det må en rettskraftig dom for uaktsomhet til før det blir snakk om å dekke noe som helst.

Jeg har hørt at folk har fått bot for å gjøre uaktsomme og ofte ulovlige ting, men krav om å dekke redningsaksjoner kan jeg ikke huske at jeg har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo bra at han ble funnet da. Jeg for min del vil ikke være så vitsete med det som har skjedd. Jeg jobber i psykiatrien, og har sett mange personer med store problemer som oppfører seg lignende. De er helt "utkoblet" på hva de gjør og hvordan det oppleves for de som er pårørende. At han har problemer er åpenbart, men jeg skal ikke påstå at de er psykiske. Det kan jo være hukommelsestap eller lignende. Håper han nå får den hjelpen han trenger.

En fyr som holder letemannskaper og familie for narr må tåle å bli spøkt med !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo bra at han ble funnet da. Jeg for min del vil ikke være så vitsete med det som har skjedd. Jeg jobber i psykiatrien, og har sett mange personer med store problemer som oppfører seg lignende. De er helt "utkoblet" på hva de gjør og hvordan det oppleves for de som er pårørende. At han har problemer er åpenbart, men jeg skal ikke påstå at de er psykiske. Det kan jo være hukommelsestap eller lignende. Håper han nå får den hjelpen han trenger.

Det kan være mange årsaker til at folk "stikker av". Personlig kjenner jeg til flere tilfeller hvor en voksen familiefar plutselig ble borte. i disse tilfellene var det økonomiske og familiære problemer.

Når gjeld og økonomiske forpliktelser ikke lenger står i forhold til inntekten, eller når det plutselig "ramler litt for mange spøkelser ut av skapet" og fortiden innhenter deg, så er det faktisk noen som er for stolte til å be om hjelp, og så kan det være at de velger å forsvinne. Noen bare for en stund mens andre rett og slett "kaster inn hånkledet" og forsvinner for godt. Det er ofte dette folk er redde for når slike ting skjer.

I tre tilfeller ble resultatet fatalt, og i et tilfellet var nok dette planen, men om det var motet som sviktet eller gode venners hjelp som berget situasjonen vet jeg ikke, men far ble funnet og kom hjem i god behold. Diverse hus og biler ble solgt og familien ble nødt til å starte på ny. I dag er situasjonen en helt annen og det er vel alle glade for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med på en leteaksjon for noen år siden. En familiefar, sist sett med ski og treningsutstyr i ett område nær byen. Både skiklubb folk og røde kors ble innkalt for å søke. Etter to-tre dager ble aksjonen avblåst, og vi trodde at han var dau, men det kom seinere frem at han hadde blitt funnet, turte lurende i armene på ei dame noen mil unna   :hug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med på en leteaksjon for noen år siden. En familiefar, sist sett med ski og treningsutstyr i ett område nær byen. Både skiklubb folk og røde kors ble innkalt for å søke. Etter to-tre dager ble aksjonen avblåst, og vi trodde at han var dau, men det kom seinere frem at han hadde blitt funnet, turte lurende i armene på ei dame noen mil unna   :hug:

Jeg opplevde noe lignende en påske for mange år siden.

En ung jente, sist sett på vei fra slalåmbakken etter at trekket hadde stengt.

En bekymret far kontaktet Røde Kors Hjelpekorps som igjen kontaktet lensmannen.

Svaret fra lensmannen var: Start søk så kommer jeg så raskt jeg kan.

En god jeng med vinterkledde letemanskaper startet søk i området + at noen begynte å banke på hyttedører.

Etter en stund kom det inn melding på radioen. "Mulig funn, men vedkommende er ikke sikkert identifisert. Kommer tilbake med sikker identifikasjon når hun har kommet seg ut av køya og fått på seg noen klær.

Ikke kunne den personen vite at faren stod i døra inne på stasjonen og hørte hele meldingen.

En stund senere dukket jenta opp sammen med noen av letemanskapene.

Faren, som foruten å være kjent for å være en sindig og behersket mann, var også ordfører i en av våre byer akurat da, og det gjorde nok ikke situasjonen enklere for ham.

Han løftet jenta opp og nermest kastet henne inn i bilen sin før han takket for hjelpen og dro tilbake til hytta si.

Hven hadde ikke likt å være flue på veggen i den hytta?

 

Senere det samme året mottok Røde Kors Hjelpekorps en konvolutt med takk for innsatsen og en sjekk med et pent femsifret tall.

"Et lite tilskudd til ny snøskuter".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.