Gå til innhold
  • Bli medlem

Hillenuten (Fidjeland)


dede

Anbefalte innlegg

Noen som har gått opp på denne.  er det veldig bratt?  og finnes det sti/merker?  Har vært så heldig å få firmahytte på Fidjeland i helga og med værmeldingen er det fristende - men må gå alene og liker ikke om veldig bratt og ikke merket eller tydelig sti... (og så spørs det jo om vondt kne har godt av det...men det får jeg finne ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en stund siden jeg gikk opp den bakken. Slik jeg husker det, var det ikke merking, men stort sett greit å finne fram. Du skal til topps...

Fra trekket og videre var det så vidt jeg husker god sti. Jeg klarte å rote det til mot toppen, og er derfor ikke helt sikker på om stien er like godt oppgått helt øverst. (Tåke...)

Nå har også bestyrerinnen mumler noe om Hillenuten. Hun sammen med kolleger skal en tur til Ådneram. Du blir muligens ikke alene oppover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra toppen av alpinbaken er det permanente merkestenger i stål med refleks på toppen, Den samme typen merking går mellom toppen og Jogledalen. Disse er montert som hjelp for de som skal til siloen på toppen for å gjøre vedlikehold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg gikk opp den bakken. Slik jeg husker det, var det ikke merking, men stort sett greit å finne fram. Du skal til topps...

Fra trekket og videre var det så vidt jeg husker god sti. Jeg klarte å rote det til mot toppen, og er derfor ikke helt sikker på om stien er like godt oppgått helt øverst. (Tåke...)

Nå har også bestyrerinnen mumler noe om Hillenuten. Hun sammen med kolleger skal en tur til Ådneram. Du blir muligens ikke alene oppover.

Når jeg har lest turrapportene dine antar jeg dere fyker forbi i såfall... Går ikke så fort hverken oppover (dårlig kondis.. På ukedagene består trening mest i å be hesten løpe oppover bakker) eller nedover med dårlige knær. Får vurdere å ta med stavene. Ser ut som en tur der de kan være verdt å teste igjen selv om jeg ikke bruker dem mye (tryna med dem på flatmark i Jotunheimen og siden har de stortsett ligget i boden).

Merkestenger i stål hørtes ikke så fint ut.. Fikk litt sånn svenske-fjell (Sylan) assosiasjon av det, men da finner en i alle fall frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg var på Hilleknuten, og det var med ski.

Jeg mener å huske at det er merket en scooterløype fra Jugledalen.

Hvis du går inn Jugledalen og svinger nordover så mener jeg at scooterløypa er merket med permanente høye solide pinner eller jernrør som er festet ned i bakken. 

Men det er som sagt lenge siden jeg var der, og nå ser det ut som at denne scooterløypa er lagt om.

http://www.lommekjent.no/ruter/1774683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo hillenuten lørdag - opp slalomløypa fra Fidjeland og ned via jogledalen. Hele turen var merket både med staket og rødmerket. Jeg fulgte rødmerket siden vintermerking av og til jo ender i myr eller vann.. Merking var ok. Måtte jo lete litt innimellom etter merking men hadde også med kart og kompass så aldri i tvil om veien. Var lenge siden jeg hadde tatt kompasskurs og var ok tur å repetere den øvelsen igjen. er jo et terreng som ikke er lett å navigere i og hadde forsåvidt vært usikker uten merking. Bl.a mht å krysse elver..

Var en god del folk i heia. Fryktelig mange på toppen som kom fra ulike retninger. Både ådneram og t/r Fidjeland og via jogledalen.

Eneste var jo at jeg forsåvidt gikk feil dag siden overskyet og vind i motsetning til i dag med strålende sol (og vind).

Og så lurer jeg fælt på hva siloen gjør på toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.