Gå til innhold
Kjell Iver

Forumet oppgraderes - ca 9 oktober

Anbefalte innlegg

Når man bruker søke-funksjonen, hvordan skal jeg klare å komme meg til innlegget det kommer utdrag fra? Når jeg trykker på tittelen så hoppes det til siste uleste innlegg, som jo er håpløst om det er treff i en av megatrådene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Lars J skrev:

Når man bruker søke-funksjonen, hvordan skal jeg klare å komme meg til innlegget det kommer utdrag fra? Når jeg trykker på tittelen så hoppes det til siste uleste innlegg, som jo er håpløst om det er treff i en av megatrådene...

Hei Lars.

Når du søker og svarene kommer opp så har du rett i at dersom du trykker på tittelen på det innlegget du vil lese nærmere om så kommer man til siste innlegg.

Men, du vil se at på venstre side under hvert enkelt svarene som kommer ut av et søk, så er det et klokkeikon samt en dato. Dersom du klikker på dette, så kommer du inn på akkurat det spesifikke innlegget.

Søkeresultat.PNG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 hours ago, Lars J said:

Se der ja - skjønner ikke hvordan jeg overså at datoen var linker i går.

Men det er et rimelig håpløst design. Hvorfor ikke bare ha en dedikert knapp som litt mer innlysende sendte deg til det du leter etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplisting av nye innlegg fungerer fortsatt ikke. Tråden om brodder som jeg startet for en tid tilbake burde jeg vel i det minste fått opp som en tråd jeg har deltatt i?

FF%20nye%20poster%20oversikt%204_zpszlod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slik for meg også, noen tråder kommer under tråder jeg har deltatt i og andre ikke. I tillegg kommer anna tull som jeg har nevnt til det kjedsommelige her, som jeg np mistenker mer at kommer av at Samsung ikke kan lage noe uten lage noe knot for kundene dems. Mobilen min er idiot også. Dermed så er det litt vanskelig for meg å si hva som er problemet; forumet eller Samsungnettbrettet mitt sin  måte å fumgere på under de ulike foraene jeg er på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 10.1.2016 at 12.00, 7homas skrev:

Som sagt over her (postnummer finnes ikke lenger så det er ikke så enkelt å refere til eldre innlegg uten å sitere dem)

Jeg opplever også trøbbel når jeg prøver å redigere et innlegg ved at det åpner seg 3 eller flere poster/vinduer og det er bare endringer i den siste av de 3 som faktisk lagres. Dette opplever jeg hver gang jeg redigerer på tablet (specs i sitat over).

Ellers er det grensesnitt jeg synes er vanskelig å bruke ved at alt skal være så automatisk at man ikke lenger kan få "bestemme noe selv". Man kan f eks ikke trykke enter for å starte på ny linje uten at det blir mellomrom. Jeg ønsker nødvendigvis ikke å starte et nytt avsnitt, men det får jeg ikke velge selv.

Kan du forklare hvorfor det åpner seg i flere vinduer. Det er jo forståelig at autosave ikke fungerer om du har samme posten oppe i flere vinduer. Jeg bruker mange vinduer og nettlesere om hverandre uten at dette har vært et problem her, men om dette er et vanlig problem med softwaren må vi finne ut av det. Har ikke sett det nevnt hos leverandøren.

Dette med at man lager et nytt avsnitt ved å trykke enter er noe jeg kan endre i ACP, men brukerne mente at de ville ha det slik som det er i dag. Det er altså diskutert før.

Den 10.1.2016 at 12.04, 7homas skrev:

Også savner jeg en "gå til toppen"-knapp i.o.m at man i dette softwaret ikke automatisk får ned en meny-gardin når man fører peker til toppen av siden som på andre forum med liknende nytt software (adventurerider.com f eks). Tungvint å scrolle til toppen for å fortsette navigering (eller flytte hånden over til tastaturet for å trykke PgUp).

Har du ikke gå til toppen knapp?

Når det gjelder den app'en Whoweare - så er det en app til 6 dollar og utvikleren har sagt at han ikke gjør noe mer med den før han har gjort ferdig en annen applikasjon, og dette er ikke noe jeg gidder å mase på han om. Topics I've participated in er nok tråder man har startet - ser i hvert fall det er nevnt av flere hos IPS. 

Jeg vil denne uken oppgradere forumet til siste versjon - regn med at nye bugs kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, 7homas skrev:

Opplisting av nye innlegg fungerer fortsatt ikke. Tråden om brodder som jeg startet for en tid tilbake burde jeg vel i det minste fått opp som en tråd jeg har deltatt i?

For meg også. Noen innlegg kommer opp, andre ikke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 10. januar 2016 at 12.00, 7homas skrev:

Man kan f eks ikke trykke enter for å starte på ny linje uten at det blir mellomrom. Jeg ønsker nødvendigvis ikke å starte et nytt avsnitt, men det får jeg ikke velge selv.

At dette er diskutert før er så, til mer hjelp for deg er kanskje at det ikke helt stemmer at du ikke får velge selv. Om du holder nede shift når du trykker enter så slipper du det store mellomrommet.
(Da blir det sånn som her. Vips. Men du må altså holde nede en ekstra tast.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, Miamaria said:

At dette er diskutert før er så, til mer hjelp for deg er kanskje at det ikke helt stemmer at du ikke får velge selv. Om du holder nede shift når du trykker enter så slipper du det store mellomrommet.
(Da blir det sånn som her. Vips. Men du må altså holde nede en ekstra tast.)

Takk.
Men, det klarer jeg ikke på tablet'n tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 hours ago, Kjell Iver said:

Kan du forklare hvorfor det åpner seg i flere vinduer. Det er jo forståelig at autosave ikke fungerer om du har samme posten oppe i flere vinduer. Jeg bruker mange vinduer og nettlesere om hverandre uten at dette har vært et problem her, men om dette er et vanlig problem med softwaren må vi finne ut av det. Har ikke sett det nevnt hos leverandøren

.......

Dårlig forklart av meg sikkert. Jeg mente ikke browser-vinduer eller tabs, men at den ruta som kommer opp når du trykker "Edit" kommert opp 3 ganger etter hverandre og rett under hverandre. Så vidt jeg kan se er det kun redigering i den siste ruta som lagres. Skal se nå når jeg har postet dette om det gjelder her på PC'n også eller om det kun skjer på Samsung tablet med Chrome browser.

Kan se ut fra andre kommentarer også som det er et mønster her med Samsung mobile enheter, men om det er tilfelle er det uansett svakt av sw-utvikler å ikke lage noe som fungerer med verdens største produsent.

Edit: Det kommer ikke opp flere ruter på PC med Win 10 (1511) og FireFox 43.0.4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....

Har du ikke gå til toppen knapp?

.....

Bare jeg som ikke har skjønt at "Go to top" i hvert innlegg er gå til toppen av siden og ikke toppen av innlegget, haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.....

Når det gjelder den app'en Whoweare - så er det en app til 6 dollar og utvikleren har sagt at han ikke gjør noe mer med den før han har gjort ferdig en annen applikasjon, og dette er ikke noe jeg gidder å mase på han om. Topics I've participated in er nok tråder man har startet - ser i hvert fall det er nevnt av flere hos IPS. 

Jeg vil denne uken oppgradere forumet til siste versjon - regn med at nye bugs kommer.

Har jeg spurt om det? Kan ikke huske å ha pratet om "Whoweare"?

Når det gjelder "Topics I've participated in" er det lett blanding, men ikke noe konsekvent. Denne tråden kommer f eks ikke opp. Ei heller den om brodder. Det er jeg som startet den om Swix Sonic staver, men ingen av de andre som er på bildet mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 12.1.2016 at 10.23, 7homas skrev:

Har jeg spurt om det? Kan ikke huske å ha pratet om "Whoweare"?

Når det gjelder "Topics I've participated in" er det lett blanding, men ikke noe konsekvent. Denne tråden kommer f eks ikke opp. Ei heller den om brodder. Det er jeg som startet den om Swix Sonic staver, men ingen av de andre som er på bildet mitt.

Det er den applikasjonen jeg snakker om som heter Whoweare. Har mast om den til han utvikleren nok en gang.

Jeg kan godt fjerne den til den blir fikset - det er utenfor vår kontroll. Gi beskjed så tar jeg den bort.

Har nå i kveld oppgradert nok en gang - til versjon 4.1.7. Denne softwaren er nå så bra at jeg kan foreta en slik oppgradering fra telefonen min med et tastetrykk (uten at jeg nødvendigvis gjør det).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 hours ago, Kjell Iver said:

Det er den applikasjonen jeg snakker om som heter Whoweare. Har mast om den til han utvikleren nok en gang.

Jeg kan godt fjerne den til den blir fikset - det er utenfor vår kontroll. Gi beskjed så tar jeg den bort.

Har nå i kveld oppgradert nok en gang - til versjon 4.1.7. Denne softwaren er nå så bra at jeg kan foreta en slik oppgradering fra telefonen min med et tastetrykk (uten at jeg nødvendigvis gjør det).

Fortsatt usikker på hva denne appen gjør og kan ikke huske noen gang å diskutert appen eller navnet. Eneste grunnen til at jeg tar det opp er fordi du quotet med ifm at du nevnte appen et stykke over her.

Prøvde å google "whoweare app" og fikk bare opp masse info om "bandet" One Direction.....We Are the Official App. Bring the One Direction story, as told in their first ever in-depth official autobiography Who We Are, to life with the 1D Official Book app!..... regner med vi slipper å høre om dem her på siden :blink::-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 11.1.2016 at 10.36, 7homas skrev:

Alt du ser i dette skjermbildet er fra en applikasjon - en stykke software som jeg har kjøpt som heter whoweare. Det er ikke noe som leveres av IPS. Jeg kan med et musetast fjerne det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Kjell Iver said:

Alt du ser i dette skjermbildet er fra en applikasjon - en stykke software som jeg har kjøpt som heter whoweare. Det er ikke noe som leveres av IPS. Jeg kan med et musetast fjerne det

Ok. Sånn å forstå. Har sikkert oversett tidligere da du forklarte at det var navnet på en tilleggsapp du hadde kjøpt til :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Lars J skrev:

Blir litt språk-schizofren av å lese forumlisten. Noen tanker om å bestemme seg for ett språk etterhvert?

Det skal være Norsk - men det bestemmer du selv. 

56bcb2fe92555_11-02-201617-12-12.jpg.925

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.