Gå til innhold
  • Bli medlem

Kort tur på/ved Valdresflya?


Halkatla

Anbefalte innlegg

Jeg skal visst en tur på Valdresflya iløpet av nærmeste fremtid, men har verken kondis eller utstyr til å begi meg ut på flerdagstur, så jeg lurer på om noen av dere kjenner til noen fine småturer man kan gå der oppe? Helst noe som kan fullføres iløpet av en halv dag eller så.

 

Besseggen frister, men jeg har hørt man bør være i ok fysisk form, og jeg kan telle på én hånd de gangene jeg har trent de siste par månedene... :blush:   Har ingen fjell her hjemme å "øve" meg på, så mine daglige rusleturer i skogen på flatt terreng hjelper neppe noe særlig på formen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ad Knutshøe - det er to litt bratte partier, et med en gang stigningen begynner, og et rett før toppen. Det er overhode ikke krevende klyving - men noen vil synes at det er litt luftig. Ulykkene som har inntruffet på Knutshøe har så vidt meg bekjent heller ikke vært knyttet til disse klyvepunktene. På vei ned fra toppen går det noen sauetråkk ned i siden hvor folk har satt seg fast/falt. Vær obs på dette om det er tåke.

 

Ellers er Brurskardsknappene også fine korte turer, enten begge på samme tur eller bare en av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må det være på topper? Ta med fiskestanga og gå inn til Øvre Heimdalsvatn. :)

 

Hadde vi hatt fiskeutstyr, så kanksje! :P Jeg er på fjellet maks 2 ganger i året, så fjellutstyr blir aldri prioritert, og når jeg først er ute og går er det fint å komme litt opp i høyden og virkelig få tatt inn omgivelsene  :)  Var liita jente sist jeg gikk en ordentlig tur i fjellet, så det er på tide med en fjelltopp igjen nå :frantics:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.