Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips i Nordland søkes!


Bjørja

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at min slubbert av en bror har bosatt seg i Mo i Rana, selv bor jeg nesten så langt sør man kommer i dette landet. I dag dukket det plutselig opp en mulighet til noen dagers tur. Jeg tenker å kjøre fra Sørlandet opp til Nordland, og ta en langhelg med broderen. 

 

Målet med turen er fiske, gjerne muligheter til litt bålfyring og generell avslapping. Nå hører det med til historien at undertegnende, i motsetning til broderen, er i dårlig form, og har en kroppsvekt som faretruende nærmer seg bakkerekorden i Holmenkollen. Dermed gjør det ikke noe om antall høydemetre holdes på et "moderat" nivå.

 

Broderen foreslo "lett turjogging i Rago"...Dog han har lovet å bære mest, og uttaler "dette er jo litt som Monsen og uten grenser". Så jeg regner at jeg blir å bære en polpose eller noe...

 

Nordland er helt blankt for meg når det gjelder friluftsliv, og jo mer jeg leser jo verre blir det. Valgmulighetene ser helt utrolig store ut. Jeg har forsåvidt sett på noen turmål:

 

1) Tespdalen opp mot Austergila og området nordover derfra.

 

2) Fuglvatnet og Rosna fra parkeringsplassen nær Balvatnet.

 

3) Jetnamsvatnet og Saksinvatnet fra Stekenjokk.

 

4) Glomdalen og området rundt Pikhaugvatna

 

Vi har tiden fra neste fredag ettermiddag og til mandag kveld. Høres alle de fire alternativene fornuftige ut? Er det andre områder vi burde tenke på? Skal glatt innrømme at jeg er litt misunnelig på de mulighetene som finnes i fylket...

 

Forventer selvsagt ikke konkrete fisketips, men det er jo fint å ha til maten iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.