Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gaffel til hybrid.


REs

Anbefalte innlegg

Jeg har et reparasjonsprosjekt på min kjære hybridsykkel. dempegaffelen begynte å trøble og så bestemte jeg meg for å åpne den for å se hva som var galt, evt. smøre den hvis det bare var det som skulle til.

Gaffelen er av merket Manitou Luxe Comp.

Da jeg demonterte gaffelen viste det seg at noen av delene var av en eller annen type plast og selvfølgelig klarte jeg å ødelegge en av disse plastdelene. 

post-4220-0-40798000-1441528838_thumb.jp post-4220-0-67133400-1441528879_thumb.jp post-4220-0-62063200-1441528935_thumb.jp post-4220-0-06101500-1441528801_thumb.jp post-4220-0-04097500-1441528810_thumb.jp post-4220-0-93613300-1441528822_thumb.jp 

Et raskt søk på nettet endte opp med en side fra Birksport.no

http://www.birksport.no/

http://www.birksport.no/index.php?main_page=index&cPath=24_692_694

 

To ganger har jeg sendt mail til dem uten å få svar så nå har jeg begynt å se meg om etter en ny gaffel i stedet for å reparere den gamle. Spørsmålet er om det blir ny dempegaffel eller en stiv gaffel.

Min gamle hybrid er en Bros sonic og brukes stort sett bare på veien høst og vinter.

 

Hva bør jeg passe på ved valg av ny gaffel. Noen som har erfaringer som jeg kan ha nytte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To forespørsler til Birk sport om nye deler til min gamle gaffel forblir ubesvart, men nå bestilte jeg like godt en ny gaffel, også denne gangen fra Birk sport. Gaffelen ble sendt allerede neste dag. "Money talks".

Det ble ny låsbar dempegaffel selv om jeg hovedsaklig sykler på veien, men jeg tenkte at det kan være greit med demping de gangene jeg tar meg en tur i marka selv om det ikke blir så ofte. Et kilo eller to ekstra til og fra jobb betyr bare litt mer trim.

Jeg har jo en annen lett og rask cyclocross sykkel til sommerbruk. 

 

P.s.

Fikk nettopp rapport fra nin kones tidligere arbeidsplass. En av deres ivrikste syklister kom på jobb for et par dager siden og endte opp på gulvet i dusjen, død av hjerteinfarkt. 

Kanskje lurt å få en jevnlig sjekk av "maskineriet" ettersom jeg nå begynner å nå en respektabel alder.

post-4220-0-07294100-1441778666.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.