Gå til innhold
  • Bli medlem

north peak fra coop obs


krissajk

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

er det noen som har erfaring om dette merket , north peak fra coop obs? 

jeg regner ikke med at det er like bra som arcteryx osv men lurer rett og slett på om arcteryx, bergans osv er 3000 kr bedre enn f.eks north peak? bruksområde er vel alt fra skogstur til fjelltur... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde engang en jakke. Var litt tung og klumpete, men helt ok.
Skibuksa mi er derfra, men er så lite brukt at jeg ikke har noe å si om kvalitet. Passformen på den er bra.
Jeg er av den formening at rimelig kan være like bra som dyrt. Til helt vanlig turbruk tror jeg både Obs og Stormberg er bra nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen treningsklær fra northpeak. De fungerer som tilsvarende klær med puma, nike og andre logoer på. Husker en treningsbukse hadde litt trange knær.

Når det er sagt, kjøpte jeg en ryggsekk for 400 - 600 på OBS! (tror jeg, hukommelsen mistet jeg en gang). Sekken er en High Peak 55+10L. Den har holdt i mange år. Nå har ikke jeg vært på ekstremturer, men en del fisketurer og 3-4 dagers turer. Eneste jeg har å utsette på den er litt svakt klips på hoftebeltet. Den er dog noen år gammel, og klipsen kan byttes.

Poenget mitt er at OBS! har mye som holder for mannen i fjellet og er du ikke ute etter en 4000,- jakke så trenger du ikke å kjøpe en. Du får kanskje ikke ultralight og fansy-smansy membran, men klær som allikevel gjør jobben.

Mvh amatør fjellgeit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei var det jeg skulle frem til, at det fryktelig irriterende å ødelegge en jakke på første tur du bruker den og at klærne fra north peak holder for mannen i gata som prøver å flykte fra dagliglivet innimellom. takk for svar Ole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.