Gå til innhold
  • Bli medlem

Easyfuel 2, bytte pakning?


hildis

Anbefalte innlegg

Hei. Har en primus easyfuel som ble kjøpt i 2009, blitt brukt av og til. I det siste har jeg opplevd at når jeg skrur bryteren helt mot minus så fortsetter det å komme gass. Ganske upraktisk... Går det an å bytte pakningen inne i bryteren, og er dette noe man kan fikse selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få kjøpt ny slange med ventil som reservedel, men om det lønner seg?

 

Hvis jeg husker rett så er det en mutter under rattet.  Skru reguleringen helt åpen (uten gassboks) løsne mutteren under rattet, det kan hende du må følge opp med å skru rattet ytterligere ut.  Til slutt står du igjen med rattet med en spindel med o-ringspakning.  (O-ringen tetter for lekkasje langsmed reguleringsspindelen, og er antagelig like fin.)  ytterst er spindelen spiss, og skal tette metall mot metall inni ventilen. Hvis det er fremmedlegemer inni her kan det hende du ikke får skrudd helt til.  Gjør godt rent med en q-tip poler gjerne spindelen med litt stålull. ta bort støv etc.  Har du silikonfett så er det helt topp på o-ringen.  ( i nødsfall holder vaselin, men da i små mengder)

 

Monter i omvendt rekkefølge, mutteren skal ikke strammes hardere enn at den ikke løsner av seg selv.

 

Prøv om det virker.

 

Lykke til!

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.