Gå til innhold
hildis

Easyfuel 2, bytte pakning?

Det er 1123 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei. Har en primus easyfuel som ble kjøpt i 2009, blitt brukt av og til. I det siste har jeg opplevd at når jeg skrur bryteren helt mot minus så fortsetter det å komme gass. Ganske upraktisk... Går det an å bytte pakningen inne i bryteren, og er dette noe man kan fikse selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan få kjøpt ny slange med ventil som reservedel, men om det lønner seg?

Hvis jeg husker rett så er det en mutter under rattet.  Skru reguleringen helt åpen (uten gassboks) løsne mutteren under rattet, det kan hende du må følge opp med å skru rattet ytterligere ut.  Til slutt står du igjen med rattet med en spindel med o-ringspakning.  (O-ringen tetter for lekkasje langsmed reguleringsspindelen, og er antagelig like fin.)  ytterst er spindelen spiss, og skal tette metall mot metall inni ventilen. Hvis det er fremmedlegemer inni her kan det hende du ikke får skrudd helt til.  Gjør godt rent med en q-tip poler gjerne spindelen med litt stålull. ta bort støv etc.  Har du silikonfett så er det helt topp på o-ringen.  ( i nødsfall holder vaselin, men da i små mengder)

Monter i omvendt rekkefølge, mutteren skal ikke strammes hardere enn at den ikke løsner av seg selv.

Prøv om det virker.

Lykke til!

dsk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter spent på hvordan det går.

Hvis ikke kan det hende at du kan bruke deler fra denne:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Til og med på lager i Alta.

dsk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 1123 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.