Gå til innhold
  • Bli medlem

Frakte ryggsekk på fly


TomasF

Anbefalte innlegg

Annonse

Osprey airporter er transporttrekk som finnes i flere størrelser.

Ellers kan du f.eks stappe sekken i en stor duffelbag fra f.eks TNF.

Hvis du bare skal frem og tilbake, altså ikke "flyhoppe" mye, så kan kanskje en ekstra solid søppelpose gjøre nytten. Clas Ohson har noen doble (blå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden kanskje, men jeg har med stor suksess surret sekken med plastfolie (gladpack) for å sikre at ingen løse deler henger seg opp.

Er en del som ser rart på meg når jeg drar fram plastfolien i insjekkingskøen, men det er helt greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en transportsekk/bag som også kan brukes som regntrekk.

http://www.mountainexperience.it/presta/en/travelling-backpacks/660-ferrino-luggage-two-way.html

Kanskje ikke noe for de som teller gram, for den veier ca. 400 gr men den rommer ca. 130 liter.

De som stuer bagasje på flyplassene er ikke så veldig glade i ryggsekker med en masse reimer som henger ut i alle retninger og som kan henge seg fast i annen bagasje.

post-4220-0-26512200-1440311743.jpg  post-4220-0-27516900-1440311755.jpg

 

Fjellreven har også noen typer.

http://www.fjallraven.no/flight-bag-50-65-l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i mange pr hatt en rull med dampsperre liggende, som vi har brukt å pakke inn ryggsekkene på vei fram. På vei tilbake er det ikke så nøye. Løse reimer bør knyttes opp og du bør ikke ha ting i små lommer som kan åpnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller enkleste er å sjekke den inn som spesialbaggasje, mange flyselskap krever det. Du bruker kanskje litt lenger tid på innsjekk, men bruker ikke noe tid på å dille med smarte løsninger i forkant. På Gardermoen (og sikkert mange andre flyplasser) kan du pakke den i de store posene de pakker barnevogner og lignende i. Spør pent og de fikser. Ring flyplassen på forhånd om du er usikker. En slik pose forenkler deres håndtering og fare for erstatningssaker minsker for deres egen del, pluss at ingen stropper ryker og du kan slappe av hele veien fram (og tilbake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tom42: Spørs om du skal sende ferdig pakket sekk, eller bare sekken uten innmat. Har noen enkle anbefalinger:

 

Gå til en butikk og spør om de har en pappeske som matcher ytre mål på sekken. Jeg har fått esker til flyttelass og andre store ting hos min lokale sportsbutikk. De får store kvanta og alltid i ulike størrelser på eskene. De fleste kan sikkert spare en eske ved neste varelevering om de ikke har akkurat den du skulle ha da du kom innom. Et stort takk for hjelpen og et "Super service, slik skulle alle vært mot hverandre" smelter en god selger (snakker av gammel erfaring som selger) ;-) Hvis du i tillegg benytter anledningen til å kjøpe noe du trenger er det jo et hyggelig takk for hjelpen det også.

 

Uten innmat:

Dersom du skal sende sekken uten innmat er det bare til å skjære esken så liten at den akkurat rommer sekken. Tape og forsegle godt! Det er av erfaring kun du som bryr deg om sekken din. Alle andre vil hjem til middag og det kan bety røff behandlig for å bli fort ferdig. Pakk esken slik at den tåler en solid dose hard juling..

 

Full sekk:

Dersom du sender fullpakket sekk gjør du akkurat det samme, men du bør pakke sekken slik at ting som kan bli ødelagt ikke ligger ytterst, men er pakket inn i noe annet i sekken. Bruk poser/svarte bossekker/annen papp/gamle aviser (osv) for å fylle alle tomrom i esken slik at sekken ligger som støpt i den. Sekken må nok pakkes om før den kan bæres på ryggen. Koster litt å sende, men må mann så mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.